• Run to the hills

Kan man ha britax hi-way i framsätet på Volvo V70?

Vi har en Volvo V70. Och en tvååring som sitter i en britax hiway. Kan man ha den stolen monterad i framsätet? Jag fattar inte var man i så fall ska spänna fast bältesremmarna som går ner mot golvet. Det finns inga öglor längst fram i vår volvo i alla fall. Någon som vet? Det finns ingen airbag fram på passagerarsidan.

• Svar på tråden Kan man ha britax hi-way i framsätet på Volvo V70?
  • Caladhiel

Klart man ska ha underförankringsbanden även då man monterar i framsätet!! Har man inte öglor i golvet så fäster man dem på samma sätt som då man monterar i baksätet och drar fram remmarna under passagerarsätet och klickar fast i bilstolen.

• lillabambi

vi har en sån i v70 och enligt min sambo ska de finnas öglor i alla v70... men finns de inte så kan du ju fasta i metall skenorna under sätet.....

• Caladhiel

Ja. Jag vet inte hur ni har fäst era remmar i baksätet, om ni har öglor eller om ni fäster dem runt passagerarsätet på något vis, men ni behåller samma fästpunkt och drar fram bälteslåsen under passagerarsätet och knäpper fast i bilstolen. Remmarna sitter alltså fästa i samma säte som stolen monteras på.

Här är en länk till instruktionsmanualen: Se sid 59-60 för svenskspråkiga instruktioner

http://www.britax.se/media/2741409/110126_manual_highway%20ii_2000003081.pdf 

• Run to the hills

Tack för länken, där syntes det ju tydligt hur man skulle göra.

Och lillabambi: jag ska kolla igen efter öglor fram!

• lillabambi
    Run to the hills skrev 2012-03-03 16:13:24 följande:
    Tack för länken, där syntes det ju tydligt hur man skulle göra.

Och lillabambi: jag ska kolla igen efter öglor fram!

dom sitter nästan längst bak på sätet
  • Run to the hills

Oj

Öglor på skenorna, jag trodde bara att man var tvungen att spänna remmarna framåt och att det alltså skulle finnas öglor på golvet på passagerarsidan fram! Men så såg jag i manualen som länkades att man inte behöver spänna så.

• lillabambi
    Run to the hills skrev 2012-03-04 11:17:45 följande:
    Oj

Öglor på skenorna, jag trodde bara att man var tvungen att spänna remmarna framåt och att det alltså skulle finnas öglor på golvet på passagerarsidan fram! Men så såg jag i manualen som länkades att man inte behöver spänna så.

precis bra att du hittade en lösning
  • Milliz

Hej montera in min britax stol fram idag, du ska fästa i dom du fäster i som vanligt men sen drar du dom under sätet o fram.

Svar på tråden Kan man ha britax hi-way i framsätet på Volvo V70?