• Pochahontas

Konfirmationsläger! Tips och erfarenheter, tack. :-)

Nästa sommar - 2013 - är det dags för min son att konfirmera sig. Han skulle vilja åka på konfirmationsläger, och det tycker jag låter jättebra. 
    Har kollat runt lite på nätet vad som finns och så, men det hade varit jättebra att få lite tips från nån som faktiskt har erfarenhet av nåt...
    Har kollat lite på nåt läger i Åhus, men även resor till England - Eastbourne.

Har era barn varit på konfirmationsläger nånstans? Snälla, berätta om era erfarenheter!

Vi bor i Skåne, så helst skulle ju inte konfirmationen äga rum allt för långt bort, så man hinner åka dit för dagen. Åker man till England sker ju konfirmationen i Lund så dit kan ju alla ta sig.

Kollade på nåt läger med sport, men det gick på närmare 20000 och där går nog gränsen för hur mycket vi kan lägga på detta. Jag vet att det kostar en del, men nån måtta får det vara.  

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Svar på tråden Konfirmationsläger! Tips och erfarenheter, tack. :-)
  • Mirakel familjen

Jag är konfirmerad. Vi var på läger i en stor kursgård som kyrkan anordnade till oss konfirmander. Sonen konfirmerades sommaren 2010. De åkte till skärgården där de solade, badade och fiskade och hade jätte kul. Sonen gickienanpassade grupp för ungdomar med olika diagnoser.

• krakel

Ska man fixa med sånt själv??? Uj va gammal jag är. då jag konfirmerade mig va det konfirmationsgruppen eller kyrkan som bestämde vart vi skulle åka hela gruppen.

• Pochahontas

Jag har också konfirmerat mig, men det var ju inte igår, precis... Och jag var inte på läger.

Tänkte om det var nån som visste nåt om vad som finns nu.  

• Mirakel familjen
    Pochahontas skrev 2012-03-04 18:42:52 följande:
    Jag har också konfirmerat mig, men det var ju inte igår, precis... Och jag var inte på läger. Tänkte om det var nån som visste nåt om vad som finns nu.  

Där vi bor fixar de som håller i konfirmationen lägren.
  • MaaxMaax

Varför måste han åka iväg på värsta super-lägret?

Kolla med din/er församling, de allra flesta konfirmationsgrupper, om inte  alla, har läger. Ofta åker man till någon kursgård, hittar på massor av roliga saker. Att åka till fjällen eller lite längre bort är inte heller helt ovanligt.

Jag har varit konfirmandledare ett bra tag, och alla läger brukar vara uppskattade, man behöver inte åka till England, Spanien, Italien osv...

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • ultrawox

Oj vad dyrt , min son går nu via missionskyrken och de har helg läger en gång per månad samt en vecka på båt på ostkusten , kostar ca 2000 kr . Och vi är inte medlemmar där.

• Husis

Min son har inte tid att lägga en helg i månaden, och det är lite snärjigt med en kväll i veckan. Därför söker vi sommarläger. Vi har några alternativ på gång.

• dukat

Min kille ska nog oxå åka iväg på ngt läger Han har blivit "övertalad" av 3 tjejkompisar. Men 18000 skulle det kosta Rätt mkt då. Vad tycker ni är rimligt?

• Husis

Jag har sett ett par läger som ligger på 4000 eller 6000 ungefär. Tycker jag är okej för ett par veckor. Det är ju inte femstjärnigt på Mallorca de ska på!

• Lovisa Lollo

jag åkte med min kyrka som fans där jag bor vi hade "lektioner" under hösten och hälsade på andra kyrkor och konfirmander sen på våren åkte vi till polen och tyskland, i buss de va roligt och lärorikt vi fick se konsentrationsläger, en erfarenhet för livet!! men bussresan ditt och hem va jobbig de kostade 500 och ev fickpengar!!

Svar på tråden Konfirmationsläger! Tips och erfarenheter, tack. :-)