• Emmaapersson

ang dr brown flaska

hej!

jag hade bara hört massa positivt om denna flaskan. men vilken katastrof!!

det spelar ingen roll hur jag vrider på locket, försiktigt, hårt, löst. det sprutar ut ersättning ÖVERALLT. första gången jag använde den, så var den helt fantastisk, men sen bara det ballade ur och det läcker hela tiden.. 

någon som har erfarenhet av denna flaskan? tips på vad jag kan göra?

tack för svar:) 

• Svar på tråden ang dr brown flaska
  • Vickan I

Vi har också haft problem med att flaskorna läcker ibland? Vet inte vad vi gör olika för tycker vi skruvar på likadant jämt men ibland läcker det och ibland inte. Skitstörigt

• Lumo

Har aldrig testat den flaskan men är jättenöjd med Tommee Tippee flaskorna. Testa en sån istället. :)

• LitetBus

Skakar du flaskan när vattnet är varmt? Då läcker det nämligen. Annars låter det ju som att det är något tillverkningsfel på flaskan.

• MIC

Du ska ju bara placera ventilen och skruva på ringen med di-nappen, ordentligt, intesom tex esska-flaskor. Sen ska det itne läcka....Det finns även "rese-lock" man kan köpa för ca 60:- för två som du kan ha och skaka ersättningen innan du sätter på ventil och ringen med di-nappen i. Funkar inte det så måste det vara fel på flaskan. Vi hade våra lääänge och de läckte inte.

Isak - min solstråle - 080701
  • LivetSomSofia

Man ska inte skaka en dr Brown, och röret ska vara i annars läcker det! Man ska rulla flaskan mellan händerna och sedan pendla den tills pulvret är löst! Älskade de flaskorna ( bortsett från diskningen )

• Vickan I

Vi skakar med reselocken på men läcker sedan iaf. Läcker inland när sonen dricker ur dem. Men kanske fel på vissa av dem då.

• gulletussan

Om man inte lutar flaskan tillräckligt kommer det vätska in  ventilen och då rinner den "bakvägen" ut. Man måste alltså se till att hålla flaskan med bottnen ganska högt. Detta står också i instruktionen, om jag inte minns fel.

Svar på tråden ang dr brown flaska