• Anonym (Kille 17 år)

Maskar under huden, hjälp!

Jag är helt säker på att jag har någon sorts maskar(parasiter) under huden men jag vill få reda på vad det kan vara för sort och hur jag får död på dem.

Min kompis har haft detta problem i 3 månader nu och har som ni säkert förstår besökt flertalet läkare under denna tid. Han har tidigare haft problem med sos på grund av hasch och därav tror jag läkarna avskedar hans frågor utan att ens försöka hjälpa honom. En läkare han gick till stirrade bara på honom i några sekunder och sa sedan "nej du har inga parasiter, du kan gå nu". För min kompis började allt med ett obehagligt "krypande" under huden som tidvis bara blev värre och värre. I samband med krypandet började han även tappa hår. En dag upptäckte han till sin stora förvåning att han kunde dra av hårstrån endast med en handstrykning genom håret. När han tappade håret började han ta tabletter som skulle stärka hårrötterna och dylikt. Numera har han rakat av allt hår och han tycks även ha slutat tappa hår. Men tyvärr består krypningarna.
    För mig började allt för 6 dagar sen när min kompis sov över hos mig (vi satt aldrig i samma soffa och låg aldrig i samma säng). Till en början hade jag också, likt läkarna, svårt att tro på min kompis men för ca.6 dagar sedan sa han: "kom, titta här känner jag att det kryper något under huden" Vi tittade noggrant och kunde tillslut urskilja något som såg ut som en tunn vit liten gång under huden. I denna gång kunde vi se en något tydligare vit sträng(mask) som otroligt sakta förflyttade på sig. (dagen efter var gången samt strängen borta). Denna dag sov han alltså över hos mig och dagen efter började även jag känna ett kliande krypande under huden, som jag i början bara trodde jag inbillade mig. Men känslan har hållit i sig och gradvis blivit värre och nu dom tre senaste dagarna har jag märkt att mitt hår blivit tunnare. Krypandet är värst under natten men finns även under dagen, det är konstant. Krypandet är värst i halsområdet men förekommer i princip samtliga delar av kroppen.

Jag kollat ganska mycket på internet och övervägt parasiter som skabb, springmask mm. Men jag har inte lyckats hitta en parasit som kan orsaka håravfall vilket den här uppenbarligen gör. Så snälla någon hjälp mig!

Tänkte även tillägga att jag aldrig har tagit droger så en hallucination eller inbillning av någon slag är i mitt fall säkerligen inte inblandat.

• Svar på tråden Maskar under huden, hjälp!
Svar på tråden Maskar under huden, hjälp!