• Mästaren

Skulle du kunna ha burdjur?

Som rubriken lyder. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna ha burdjur?
  • Mynta

Skulle gärna ha det, men har tyvärr inte tid just nu. Jag anser att de flesta burdjur ska ha möjlighet att gå fritt några timmar per dag, och det funkar inte just nu.

• Kimona

Ja, kanske det. Är dock mest intresserad av terrarie/akvariedjur

• Crea Diem

Jag har en gammal kaninskrutt på 10 år men ingen bur.... Han går lös inne tillsammans med min staffe och mina två katter och det funkar aldeles utmärkt! (röstade på sista alternativet)

• Tonårsmamman1

Vi har en undulat som med några få undantag alltid har burdörren öppen. Alltså han bestämmer själv när han ska vara ute eller inne.

• Sixxty

Ja det skulle jag och har ett. (Ja, eller dottern har) En kanin som är i buren på natten och när vi är hemifrån men i övrigt går lös i huset.

• Atamon

Nej, jag vill inte ha djur överhuvudtaget särskilt inte sådana som ska vara i bur

• Lufsan

Har haft fåglar och vill gärna ha det igen. 

En dag i sänder.
  • Catbride

Har inga djur för tillfället, men kommer nog att skaffa när barnen blir äldre. Då mest troligt ett "burdjur". Har tidigare haft kaniner, råttor, möss, erimitkräftor som burdjur, fast kanin buren var nog aldrig stängd om jag kommer ihåg rätt. Skulle helst av allt skaffa katt igen, men maken tål inte när de ligger i sängen (jäkla astma ) och jag slipper gärna allt katthår.

• Dr Mupp

Vi har burdjur och de har självklart daglig utevistelse utanför buren. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anna Svenssonliv

Nej absolut inte. Hästar är också ett slags burdjur för mig. De står där i sina boxar ca 22h/ dygn. Sen när de väl får komma ut så blir de ridna på och tvingas gilla läget med metallbetsel i munnen som ryttaren drar i för att styra. Piska och skänklar är normalt för ryttaren. Bara det är ju rätt skevt.

Vidare finns det massor av hundar som alltid går kopplade. Förresten finns en annons på blocket om en innehund. Helt sjukt.

• Ragnar

Vi har både höns, marsvin, katt och häst. Hönsen har ju sin hönsgård där de kan gå ut. Marsvinen har en stor hemmabyggd bur och är ute på köksgolvet dagligen. På sommaren har de en stor utebur som är mer som en inhägnad än en bur. Hästarna går ute dygnet runt ca. 8 månader om året. Katten går ut och in som hon själv vill men ligger helst inne i soffan om hon få välja själv. Så våra så kallade burdjur är ute rätt mycket.
    Skulle inte haft så många djur som vi har nu, om några alls, om vi bott i stan.

• Anna Svenssonliv

Det låter jättefint Ragnar. Så som du beskriver tycker jag man ska ha det, annars kan det kvitta.,

• Hermioney
    Mästaren skrev 2012-03-04 15:08:18 följande:
    Som rubriken lyder. 
    Jag har två burdjur

ena får vara ute

andra vill aldrig vara ute
  • Hermioney
    Anna Svenssonliv skrev 2012-03-04 22:03:01 följande:
    Förresten finns en annons på blocket om en innehund. Helt sjukt.
    har du en länk till det?
    låter nämligen märkligt
  • HäckHäxan

Javisst men de skulle få vara ute ofta, typ nästan jämt.

En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
  • Den vita staden
    Hermioney skrev 2012-03-07 00:35:04 följande:
    Jag har två burdjur

ena får vara ute

andra vill aldrig vara ute
    Samma här, Kaninen kommer och går som han vill, marsvinet trivs bäst inne i sitt hus i buren.. jag röstade på
     " Javisst, det har jag men de får vara ute rätt ofta " för de blir grundligt kelade med många ggr dagligen av barnen.
  • Hermioney
    Den vita staden skrev 2012-03-07 01:41:23 följande:
    Samma här, Kaninen kommer och går som han vill, marsvinet trivs bäst inne i sitt hus i buren.. jag röstade på

" Javisst, det har jag men de får vara ute rätt ofta " för de blir grundligt kelade med många ggr dagligen av barnen.

Min kanin kommer med och går som han vill medans Nymfparakiten vägrar sätta sin fot utanför buren.
Svar på tråden Skulle du kunna ha burdjur?