• havika

    Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012

    Jag har nyligen testat Plus efter IVF..

    Finns det fler som nyligen plussat och vill följas åt från början??
    Diskutera allt som händer i graviditeten på vägen fram till BF och tiden därefter.

    Du behöver förstås inte gjort IVF men vi IVF:are har ju liksom ett band till varann med allt vi gått igenom. 
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 12:18
    Våran lista finns nu här, så vi har bättre koll på den.
    Glöm inte uppdatera vid behov.

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64482166.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012
  • havika

    Här har vi nyss kommit hem efter en vecka på barnkliniken. Min lilla plutt fick 40,3 i feber och det visade sig att han hade blodförgiftning. Fy vad jag har varit rädd och det har varit påfrestande att vara ifrån resten av familjen. Han får antibiotika och mår bra och uppföljningar ska göras så det känns bra nu.
    Med två andra barn som är riktiga friskisar så känner jag mig lite som en nybörjare och har tänkt massor. Jag ska aldrig mer ta familjens goda hälsa förgivet som jag tidigare gjort.
    Nu är vi iallafall hemma och ska mysa ikapp med resten av familjen

  • Blomman1

    I onsdags den 21/11 fick vi 2 små flickor! Felice 2115 g och 44 cm och Milia 2385 g 45 cm. Planerat ks. Allt gick bra och vi är nu äntligen hemma! Så himla underbart!!!! Skrattande 

    Poesis: Jag var extremt besviken över att det blev ks för min del innan, och jag var totalt livrädd innan snittet, skakade i hela kroppen. Men det gick hur bra som helst! Det mest fantastiska jag varit med om i hela mitt liv (förståss) och visst första 2 dagarna var jag väldigt orörlig men sen blev det snabbt bättre o idag 6 dagar senare så har jag inte speciellt ont faktiskt :) Kan röra mig obehindrat , får väl ont om jag gått lite väl mkt kanske.
    Så stort lycka till, det kommer gå jättebra!! Glad

    Havika: Usch vad hemskt!!!! Måste varit hemska dagar.... Så skönt att han mår bra igen!!!! kram

  • poesis

    Grattis Blomman1! Och härligt att höra att snittet gick så fint!

    Jag har börjat vänja mig vid tanken nu...

  • Kookaburra

    poesis - förstår att det känns lite snopet för dig, men det kommer bli jättebra! 

    Blomman1 - Stort grattis till två små tjejer!!! Härligt

    havika - oj, vad läskigt! Skönt att han är bättre!  

  • annlisan

    hej jag gjorde en ivf efter nästan 10 års försök att få ett barn så lyckades det på första försöket!! vi e så himla glada över vårat lilla mirakel hon är beräknad den 26 december men på fredag den 14:e ska dom kolla om livmodertappen e mogen isåfall blir det en igångsättning!! det känns så himla overkligt jag har längtat och kämpat och snart kommer min lilla prinsessa!!!

  • poesis

    Nu är han här! Vår lille pojke föddes som planerat med snitt i måndags (17/12 - bf var 21/12)! Knappt 3400 g och 51 cm!

    Han är alldeles, alldeles underbar! :)

    Vi var kvar på BB i två nätter, sedan åkte vi hem. Allt funkar fint (åtminstone sedan förra natten, då jag faktiskt kunde somna) och vi har gått in i en liten familjebubbla som vi tänker stanna i över jul. Julafton för tre, helt enkelt!

  • annlisan
    annlisan skrev 2012-12-10 08:51:42 följande:
    hej jag gjorde en ivf efter nästan 10 års försök att få ett barn så lyckades det på första försöket!! vi e så himla glada över vårat lilla mirakel hon är beräknad den 26 december men på fredag den 14:e ska dom kolla om livmodertappen e mogen isåfall blir det en igångsättning!! det känns så himla overkligt jag har längtat och kämpat och snart kommer min lilla prinsessa!!!
     nu är lilla tindra här hon föddes den 19 december kl 20:32 hon var 49 cm lång och vägde 2995 g hon e min lilla mirakelbebis och det underbaraste som finns!!!
  • havika

    Grattis poesis och annlisan :)
    Undebart att vi har våra små mirakel här..
    är det bara en bebis i tråden som är kvar i magen nu?

  • ylva12

    Kan nog stämma att det bara är min lilla kille som är kvar i magen nu. BF om en vecka. Hoppas få slippa gå över tiden. Börjar bli långtråkigt och obekvämt nu. Grattis till alla er som nu fått era bebisar. Är inte så lite avundsjuk;).

  • Blomman1
    ylva12 skrev 2013-01-11 15:06:02 följande:
    I dag 9:45 föddes vår lilla son. Känns helt underbart!

    Stoort grattis!! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF Okt/Nov/Dec 2012