• Tedax

Progesteronkräm ger graviditetssymptom?

Efter två tidiga missfall och över ett års försök testar jag denna månad progesteronkräm med förhoppningen om en lyckad graviditet utan missfall. Har BIM om knappt en vecka. Har lite svullna och ömma bröst, lite dragningar i tjejmagen och i ljumskarna samt lite svullen mage. Alltså symptom som skulle kunna vara tidiga gravidtetssymptom, men samtidigt skulle kunna vara tecken på att mensen är på gång.

Är därför nyfiken på om det finns någon som testat progesteronkrämen och som fått "biverkningar" i form av graviditetssymptom? Vilka symptom fick ni i så fall? Och självklart vill jag gärna veta om ni lyckades behålla era graviditeter med hjälp av krämen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-10 13:31
    Det var inte bara symptom av progesteronkrämen. Jag plussade imorse!

• Svar på tråden Progesteronkräm ger graviditetssymptom?
  • Musen

Hej, har en vän som testat och hon fick falska graviditets symptomer men när hon blev gravid så gick hon behålla graviditeten :) vet ej om det beror på krämen eller ej...

• Tedax

Har också hört att krämen ska kunna ge falska gravidsymptom... Rynkar på näsan Och eftersom man så gärna vill vara gravid känner man ju efter lite extra. Ingen bra kombination! Flört

Härligt att graviditeten gick bra för din kompis! {#emotions_dlg.flower} Vet du om hon hade haft missfall tidigare?

• Musen

Hon har haft 5 tidiga missfall och det fanns inget fel på varken henne eller hennes sambo.

• Tedax

5 missfall, så sorgligt... Gråter Så skönt att de äntligen lyckades ändå!

• Yrla76

Hej! Jag har precis beställt hem krämen, tänkte börja prova den nu efter ägglossning (har det just nu). Har oxå haft två tidiga missfall. Vad underbart att du plussat igen, grattis! Håller tummarna för att det blir en bebis denna gången!! Har du fortsatt med krämen? Några biverkningar? Jag e lite nervös att börja använda den men den låter ju bra när man läser om den o längtan efter en bebis e stor.

• Tedax
    Yrla76: Tack! Det känns väldigt bra att ha plussat igen! Glad Är nu i vecka 7 (vecka 6 + 5) och så långt har vi aldrig kommit innan, är så tacksam för varje dag som går. Eftersom jag plussade första månaden som jag testade krämen har jag svårt att säga vad som är biverkningar av krämen och vad som är graviditetsymptom (eller kanske en kombination!). Är väldigt trött, har svullen mage och svullna, ömma bröst, lite känsligare humör. Men jag är väldigt glad över alla symptom jag känner, det känns som att man blir påmind att man faktiskt är gravid. Fortsätter att smörja med krämen morgon och kväll och tänker fortsätta till vecka 12.

Tråkigt att du också fått missfall, det är så sorgligt och onödigt... Rynkar på näsan Hoppas att krämen kommer att hjälpa dig och att du snart är gravid på riktigt! Solig
  • CN83

Tedax: Hur har det gått för dej?
    Jag har haft 2 Mf och en ofostrig och har krämen liggandes i byrå lådan men har ej vågat använda den. Tänkte att jag skulle ge det ett försök till utan krämen o blir det missfall då så tänker jag testa den. Har inte haft svårt att bli gravid men haft svårt att behålla graviditeten. Vill såååå gärna att det ska gå vägen nästa gång.

• Tedax
    CN83: Det går jättebra, är i vecka 25 nu! Glad Jag använde krämen till och med vecka 12. Jag tycker att du ska våga testa krämen nästa gång, din kropp kanske behöver lite hjälp med progesteronet till att börja med. Hoppas det är din tur snart! Lycka till!

• CN83

Tedax: ja det borde man ju kanske göra.. Ska se om jag blir gravid nästa månad o går det inte vägen då så ska jag testa.
    Vad roligt att du kommit så långt :). Lycka till med resten av graviditeten :).

• annojb

Även jag provade krämen för dryga månaden sedan och blev gravid direkt! Tyvärr visade gravtestet negativt på bim dagen varpå jag slutade med krämen i väntan på mens, åkte till Grekland en vecka och fick aldrig Mensen... Plussade i måndags, blev otroligt glad men orolig eftersom jag faktiskt varit utan krämen ca 2 v... Kontaktade säljaren för råd om jag borde börja smörja igen varpå hon rekommenderade mig att göra detta direkt. Detta var i onsdagsmorse och i onsdagskväll började jag tyvärr blöda lite... Nu söndag morgon har jag fortsatt att blöda, visserligen i mkt små mängder, men vet att jag fått missfall då alla mina symtom är borta. :0( Tror definitivt att krämen funkar och kommer använda den nästa gång oxå! Svårt dock att veta när man skall sluta med den om man inte plussat på bim dagen... Vågar man sluta och riskera missfall som nu jag fick eller skall man fortsätta ytterligare en vecka och ev då flytta fram ännu en ev. Äl ( om man inte plussat??!). Så klart sätter jag samman mitt mf med att jag slutade med krämen för tidigt även om det kanske inte alls har ett sammanhang?!

Svar på tråden Progesteronkräm ger graviditetssymptom?