• carrobarro84

Sunwing resort Side West Beach

Sitter och funderar på att boka en resa dit i juli. Hur är det där? Vi åker med en 1-åring så vi vill ha det barnanpassat och bekvämt. Hur är maten på resorten? Funderar på att beställa frukost bara. Är det dyrt på deras restauranger? Har dom turkisk mat? Finns det andra restauranger i närheten? Hur är promenaden till Side centrum?

Annars om nån kan rekomendera nåt annat hotell i Side? 

• Svar på tråden Sunwing resort Side West Beach
  • principessan

Jag var där med min familj i oktober! Jag skulle INTE åka dit i juli med barn!! På tok för varmt! Hotellet var underbart! Det går inte att gå in till Side. Det är en lång strandpromenad. Men den hår inte hela vägen. Måste isf gå längs med en jäkligt trafikerad väg. Och annan mat än på hotellet nej det finns inte så mycket.

• carrobarro84

Ja vi är lite tveksamma till just juli. Funderar på mitten av maj istället. Det ska bara fungera med jobbet och sådär. Hur är det att promenera till Kumköy då? Där måste det väl finnas andra restauranger också?

• QueenLoo

Hej!

Åkte ni?

Vi har beställt nu i augusti till det hotellet. Berätta gärna hur det var!

• carrobarro84
    QueenLoo skrev 2012-06-26 20:09:17 följande:
    Hej!

Åkte ni?

Vi har beställt nu i augusti till det hotellet. Berätta gärna hur det var!

Vi åkte i maj och är supernöjda. Fint hotell, bra pool, nära till stranden osv. Vi hade inte all inclusive men åt mycket från deras restauranger. Blev smidigt med gratis barnbuffé då. Maten var god, speciellt deras turkiska rätter. Annars tycker jasg maten överlag på hotellet o andra ställen var rätt lika, pizza, pasta, hamburgare o några turkiska rätter. Hotellrummen var rymliga och fina. Det var verkligen helt toppen hotell!

Vi promenerade till Kumkuy och det gick utmärkt, en bit på trottoar och en bit på mittrefugen på vägen (den var ett par meter bred och med gräs på). Försökte gå strandvägen och det gick också men var en bit det var svårt med barnvagn.  Side tog vi en buss till.
Svar på tråden Sunwing resort Side West Beach