• Anonym

Får man välja sjukhus vid operation?

Min dotter ska opereras och jag vill inte att det sker på det sjukhus hon hör till. Har jag rätt att byta?

• Svar på tråden Får man välja sjukhus vid operation?
  • Anonym

Ja, du har rätt att byta....

• Waldo

Nja till viss del.

Om det tillhör de landsting som ditt landsting har avtal med
    Annars behöver du en avtalsförbindelse från ditt landsting att dom står för kostnaden

Sedan är frågan hur det ser ut med var hon hamnar i vårdkön

• Anonym

Varför vill du byta sjukhus?

• Anonym

Jag tyckte de agerade ytterst oprofessionellt och otrevligt när min dotters kusin blev inlagd. Nu vet jag ju inte hur man bör göra men jämfört med Göteborg var det så otroligt dåligt. Kändes som om dom inte kunde barn alls, eller så var de allmänt anti redan från början och lät det gå ut över den stackars pojken - vad vet jag.

Vill bara att min dotter blir väl bemött och vill helst själv känna mig välkommen också.

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m63845287.html - vill ju ha lite svar så jag skrev en extra tråd, för den som vill läsa

• Pon

Om man tillhör sjukhuset i t ex kristianstad men ska på besök o prata om operationen i Malmö.

Kan man då få välja att bli opererad i Kristianstad?

Tacksam för svar s

nabbt

• Houdini

Det är ju inte säkert att de utför din typ av operation i Kristianstad.

De har ju en ganska strikt uppdelning i region skåne på operationerna. Olika slags operationer på olika sjukhus.

Men man kan om man blir opererad i Malmö be om att få bli överförd till sitt hemsjukhus efter ett antal dagar.

Jag blev hjärtopererad i Lund på en onsdag och på söndagen fick jag åka "hem" till Landskrona lasarett.

• Anonym (Svea)
    Anonym skrev 2012-03-05 13:05:25 följande:

Jag tyckte de agerade ytterst oprofessionellt och otrevligt när min dotters kusin blev inlagd. Nu vet jag ju inte hur man bör göra men jämfört med Göteborg var det så otroligt dåligt. Kändes som om dom inte kunde barn alls, eller så var de allmänt anti redan från början och lät det gå ut över den stackars pojken - vad vet jag.

Vill bara att min dotter blir väl bemött och vill helst själv känna mig välkommen också.

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m63845287.html - vill ju ha lite svar så jag skrev en extra tråd, för den som vill läsa

Hur fasen kan du tro att barnet fick lvu pga sjukhuspersonalen? Du kidnappade barnet. Även om din dotter är "känslig" så måste hon lära sig att leva i verkligheten.
Svar på tråden Får man välja sjukhus vid operation?