• Anonym

Blivit uthängd på internet?

Någon mer här inne som blivit uthängd på internet av biosarna? Hur hanterar man det?
    Har pratat med socialtjänsten som jag antar har pratat med biosarna men där når man ingen framgång direkt.
    Facebook går ju att anmäla till, men dom tar ju inte bort hälften. Hur gör man med andra hemsidor/bloggar?

• Svar på tråden Blivit uthängd på internet?
  • Anonym

Faller det inte under att ni kan väcka åtal för förtal, olaga hot eller liknande har jag svårt att se att ni kan göra så mycket. Försök stå över det för väcker ni åtal måste barnen kanske flytta då ni ska kunna samarbeta.

• Anonym (same)

Om man blir uthängd av familjehem då?

• Regnig måndag

Om det är en vanlig blogg kan du alltid anmäla till domänägaren, oftast står det i avtalen att bloggen inte får användas till förtal.
    Blir du inte nöjd med det gensvaret eller om bloggen ligger på en egen domän kan du gå via datainspektionen om de bryter mot PUL, dvs att du anges på ett sånt sätt att du pekas ut som fysisk person eller om det går att lista ut att det är du som person som avses.

Annars är det polisanmälan för förtal som gäller men det är mycket, mycket svårt att nå framgång där. För att åtal ska väckas ska en åklagare bedöma att det kommer att leda till en fällande dom, om inte så läggs det ner.

Det sista du kan göra är att väcka enskilt åtal, bevisbördan är inte lika tung men utfallet är å andra sidan mer osäker. Dessutom bekostas aldrig detta av rättshjälpen utan du riskerar att få betala allt själv.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym

Har själv som jourhem och familjehem blivit "uthängd" på nätet många gångr undr årens lopp med både bild, namn och en jäkla massa osanning och det bästa vet jag är att nonchalera det i den mån det går! Din reaktion blir "som luft" för dessa sjuka individer och det gör att dom forsätter "andas". Med tystnad och total nonchalering kväver man dom bäst:)
    Finns så mycket störda, omsorgslösa rättshaverist individer som lever på! Skulle nog inte överleva om dom inte fick hålla på med sitt sjuka spel....och så söker dom respons och empati av andra på nätet när hela historien i själva verket är erbt skitsnack och inte ett enda ord är sant av det som skrivs!
    Låt dom vara, låt dom fördärva sig själva!
    Med tiden kommer allt falla på plats och rättvisan och sanningen kommer att segra :)

Svar på tråden Blivit uthängd på internet?