• Bohlin

    Vad är det som gäller?

    Mitt ex och jag har en grabb på 10mån.  Nu när vi har gått ifrån varandra så har vi till en början turats om att ha honom så gott det har fungerat.

    Vi båda tar vårat ansvar och grabben har det bra hos oss båda.

    Men nu "hatar hon mig så mycket" så att hon inte kan träffa mig, och vill därför ta kontakt med soc....

    Vad är det för regler som gäller?
    Hur mycket har jag rätt att träffa min grabb?

    Bör kanske tillägga att det är svårt att lägga ett schema då jag jobbar som lastbilschaufför och har svårt att veta när jag kommer hem.

    MVH Pär

  • Svar på tråden Vad är det som gäller?
  • Sagitarius79

    först och främst är frågan var ni gifta eller har ni gemensam vårdnad  om barnet.. om inte så kan hon tyvärr rent utav  vara jävlig å neka dig umgängesrätt..

  • moridin

    Vad min flickvän har sagt, så kan INGEN neka dig rätten att trötta ditt barn, om de inte ser dig som en fara för barnet, och om jag förstod det rätt kan man begära utvärdering osv.

    absolut att det blir svårt med ditt yrke, men det bör inte betyda att du inte ska få träffa ditt barn.

  • Björnpappan

    Umgängesrätten kan bara en domstol ta i från dig. Även om hon har ensam vårdnad. Boförälderns (BF) skyldighet är att underlätta umgänge för barnet att träffa umgängesföräldern (UF).

    Det finns inte en chans att du kan styra iaf en dag i veckan? Annars är du hänvisad till helgerna tyvärr, för jag tvivlar på att någon domstol anser att hon ska sitta 'på pass' UTIFALLATT du kan komma och umgås med sonen efter jobbet. Hon har också rätt till ett eget liv.

    Låt mig gissa, hon hatar dig nu för att:
    A) du har träffat en ny?
    B) hon har försökt få dig tillbaka?
    C) hon har bett om pengar och du har sagt nej?

Svar på tråden Vad är det som gäller?