• marago

Vad tycker ni om namnet?

Hejsan! Jag tänkte kolla vad ni tycker om namnförslaget till vår dotter.

Hon är nu en vecka, och har ju ett tag kvar till sitt dop så funderar lite nu, vi funderar som tredjenamn att döpa henne till Nastaloria. Tycker ni det låter fint?  

Min man tror hon kommer vilja kalla sig det när hon blir större?    

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • fair

Jag tycker det lät konstigt, "lite för mycket". Men funkar ju som andra eller tredjenamn.

• HappyAtLast

Det är ett väldigt ovanligt namn men tycker att det är jättefint. Och det är ju bra att hon får det som tredjenamn för då kan hon ju som ni säger själv välja när hon blir stor.
    Var har ni fått namnet ifrån, är det utländskt?

• Frontline

Nej jag gillar det inte alls....

Fattar inte varför alla nu för tiden ska ha så konstiga namn som möjligt för..
    Även om det är ett tredje namn så skulle jag inte ge det.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Duckan

Som tredje namn är det väl stuntsamma. Var det tänkt som tilltalsnamn så nej, låter för påhittat för mig.

• marago

Nej det har inget utländskt påbrå, ett namn som min man kom på en dag bara :)

• Frontline

Lär ju onekligen vara ensam om det namnet, googlar man på det finns det 2 träffar varav denna tråd är den ena och den andra finns inte...

• Pickeli

Nej det är alldeles för konstigt för min smak. Jag har inget emot konstiga namn generellt men just det där var svårt att både läsa och uttala.

Google it!
  • Frontline
    Luulu skrev 2012-03-06 14:39:30 följande:
    Det lät som en sjukdom..
    Hahaha
  • Lillaskrutt

Föll inte mig i smaken alls... Men är det ett namn ni tycker är fint och kommit på själva tycker jag ni ska skita i vad andra tycker och ta det! Andra och tredjenamn används ju nästan aldrig ändå

• AA2012

Spontant tycker jag det låter som ett östeuropeiskt namn.

• Havsjungfrun

Låter väldigt påhittat tycker jag. Som andranamn kan det ju kanske funka dock, då behöver hon ju inte använda det så ofta.

• marago

Ja det är ju påhittat, men vi tycker lite det låter som en prinsessa från Ryssland :) Som första eller tilltalsnamn ska vi ju inte ha det, men de flesta här verkar inte gilla det så vi kanske väljer något annat. Kanske blir inne om några år ;)

• Havsjungfrun
    marago skrev 2012-03-06 21:37:39 följande:
    Ja det är ju påhittat, men vi tycker lite det låter som en prinsessa från Ryssland :) Som första eller tilltalsnamn ska vi ju inte ha det, men de flesta här verkar inte gilla det så vi kanske väljer något annat. Kanske blir inne om några år ;)
    Ni ska självklart välja det ni känner för och inte lyssna på oss!
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?