• Anonym (Hjälp!!!!!!)

Fick precis ett sms från mitt ex att han saknar mig mycket, snälla hjälp mig att stå emot honom!

Har varit tillsammans med en kille under några år som jag verkligen älskade fullt ut! Men han var i periodvis osäker på ett liv med mig, dessumtom har har lämnat mig 2 gånger och nu vill han föröska igen, och han skrev nu att han saknar mig mycket.... Det är såååå svårt att stå emot men jag måste!! Jag kan inte gå tillbaka, det var för oroligt för mig att leva med honom.... Snälla hjälå mig att bli stark, hur skall jag tänka för att inte skicka tillbaka att JAG SAKNAR HONOM OCKSÅ!!!!!

• Svar på tråden Fick precis ett sms från mitt ex att han saknar mig mycket, snälla hjälp mig att stå emot honom!
  • Anonym

Tänk på allt negativt och hur dåligt du mått. Du vet ju att han inte är bra för dig.

• Anonym

Han är fortfarande samma person

• Anonym (Hjälp!!!!!!)

Ja, måste försöka tänka så... Skriva gärna mer om någon vill

• Anonym

Men du VILL ju INTE ha honom för ditt eget bästa. Så var stark och stå emot.
    Det har jag fått göra en gång och det tackar jag min lyckliga stjärna för idag. 

• vi och pyret

Spärra hans nummer i telefonen så att du inte ser meddelanden från honom. Samma med mailen.

• Anonym (Hjälp!!!!!!)
    Anonym skrev 2012-03-06 18:49:34 följande:
    Men du VILL ju INTE ha honom för ditt eget bästa. Så var stark och stå emot.Det har jag fått göra en gång och det tackar jag min lyckliga stjärna för idag. 

Jag "vill" ju ha honom men jag VET att jag aldrig kommer att bli trygg med honom efter all den osäkerhet som har känt för mig... Så skönt att du fixade att stå emot hoppas verkligen att jag också gör det!
  • Anonym

Det kommer bli likadant igen, akta dig för honom. Radera smset NU, sen raderar du hans nummer, sen BYTER du fan nummer om du så skall behöva.

• Anonym (Hjälp!!!!!!)

Ja, nu har jag tagit bort hans tele nr mm.... Men jag tänker på honom HELA tiden.... usch så jobbigt det är.. Hade ni tagit tillbaka någon som ni har haft en bra förhållnade med mestadels men som hade lämnat er 2 gånger?

• Vi ute i skogen

Förstår att det kan vara tungt ibland  men tänk på att du förtjänar att vara lycklig jämt.
     Inte behöva vara orolig eller inte veta om han lämnar dig.
    Du kommer hitta någon bättre någon du känner dig trygg med! 

• Sussi64

Ja jag tog tillbaka min man som varit min själsfrende i 25 år sen visade det sig att han funderat på skilsmässa i ett år. Han stack för en månad sen. VET man att man vill vara med en person så lägger man sin själ i det. Är man tveksam så visar det sig. Som lämnad tar det otroligt energi att ta tillbaka en partner. Inte bara att man blir "jojoad" med utan osäkerheten om att det verkligen är vad han\hon vill. Du är mer värd än att bollas med! Vem f-n tror han att han är!!

• Anonym (!)

att bli lämnad en gång och sen hitta tillbaka, det kan jag tro på, men att bli lämnad 2 ggr...njae....jag skulle vara otroligt tveksam till att det skulle gå då om det inte gick förra gången

• Anonym
    Anonym (Hjälp!!!!!!) skrev 2012-03-06 19:02:01 följande:
    Ja, nu har jag tagit bort hans tele nr mm.... Men jag tänker på honom HELA tiden.... usch så jobbigt det är.. Hade ni tagit tillbaka någon som ni har haft en bra förhållnade med mestadels men som hade lämnat er 2 gånger?
    En gång är ingen gång. Två gånger är en vana.
  • Anonym (Hjälp!!!!!!)
    Sussi64 skrev 2012-03-06 19:54:32 följande:
    Ja jag tog tillbaka min man som varit min själsfrende i 25 år sen visade det sig att han funderat på skilsmässa i ett år. Han stack för en månad sen. VET man att man vill vara med en person så lägger man sin själ i det. Är man tveksam så visar det sig. Som lämnad tar det otroligt energi att ta tillbaka en partner. Inte bara att man blir "jojoad" med utan osäkerheten om att det verkligen är vad han\hon vill. Du är mer värd än att bollas med! Vem f-n tror han att han är!!

Helt rätt det är så som jag också tänker, man gör inte så om man verkligen vill ha någon... Hoppas att du mår ok och kan komma över din man, och hitta någon som verkligen vill leva med dig....
  • Anonym (Urk...)

Uppskattar han inte dig när han har dig är det inget värt.. Jag hade oxå en kille som höll på sådär. Han kämpade ett halvår för att få mig tillbaka. Rev upp himmel och jord, bad min familj och mina vänner om hjälp att övertala mig att ta tillbaka honom. Han var en idiot som dumpat mig.

Jag lät mig övertalas tillslut. Gissa vad han gjorde när vi varit tillsammans ett tag.. Han försöker ff ta kontakt och saknar mig så mycket. Jag kunde inte bry mig mindre över hans skitsnack. Vissa ändras aldrig..

• Insatt

Tänk tillbaka och försök verkligen känna hur det kändes att bli lämnad de där gångerna. Fundera sedan över om det är värt att känna så igen för några veckors eller månaders förhållande med killen i fråga för det kommer med sörsta sannolikhet ske samma sak igen. Detta har fungerat för mig. Jag valde att gå vidare för jag ville aldrig må så dåligt igen!

• Insatt

Risken finns att han bara vill engagera dig igen för att han gillade känslan att ha nån som är kär i honom och nu är rädd att du ska ha gått vidare. När han fått det igen och det inte känns roligt längre kommer han sticka igen. Det finns fina män där ute att bli kär i! Slösa inte din tid och din kärlek på någon som aldrig förtjänade den.

• Anonym (Hjälp!!!!!!)
    Insatt skrev 2012-03-06 22:10:22 följande:
    Risken finns att han bara vill engagera dig igen för att han gillade känslan att ha nån som är kär i honom och nu är rädd att du ska ha gått vidare. När han fått det igen och det inte känns roligt längre kommer han sticka igen. Det finns fina män där ute att bli kär i! Slösa inte din tid och din kärlek på någon som aldrig förtjänade den.

Skönt att läsa det du skriver, du har ju så rätt.... men det är så svårt när han är så gullig igen, då är det lätt att glömma alla tråkiga saker med honom... Det var 5 månader sedan det tog slut men nu känner jag att jag mår dåligt igen.... Usch jag vill ju må bra!
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Hjälp!!!!!!) skrev 2012-03-07 12:55:39 följande:

Skönt att läsa det du skriver, du har ju så rätt.... men det är så svårt när han är så gullig igen, då är det lätt att glömma alla tråkiga saker med honom... Det var 5 månader sedan det tog slut men nu känner jag att jag mår dåligt igen.... Usch jag vill ju må bra!

Hur gick det TS? Lyckades du stå emot?
Svar på tråden Fick precis ett sms från mitt ex att han saknar mig mycket, snälla hjälp mig att stå emot honom!