• ascorbinsyra

Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?

Jag är så intresserad av hur folk har det i sina hem. Hemmet avspeglar ju lite av hur man är som person. Därmed också vad man inte gillar att inreda sitt hem med. Smakerna går isär och ibland påverkas vi t.om negativt av en dålig inredning eller att vistas i ett rum med inredning som vi gillar och inte gillar!

Är du en svarvad furutyp?
    Gillar du högglansiga möbler från IKEA?
    Köper du "funkis"?
    Gillar du lite mörkare british style?
    Allt i vitt?
    Massa färger?
    Antikt på loppis eller auktion?       

Skriv hur just du inte skulle vilja ha ditt hem!   
  • Svar på tråden Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?
  • star67

nu ska köpa nya soffor vilka hade ni köpt svart eller cremevit?? om jag tar svart funderar på att få pallarna i vit vad tycker ni hur hade ni gjort??. vi har barn hemma annrs vit är snygg i bilden.
  • Billabong

Ledsen att vara lite negativ men svart och vitt är inga bra soffärger enligt mig... Hade inte valt ngn av dem.

• chrissandra
    star67 skrev 2012-11-06 21:47:24 följande:

nu ska köpa nya soffor vilka hade ni köpt svart eller cremevit?? om jag tar svart funderar på att få pallarna i vit vad tycker ni hur hade ni gjort??. vi har barn hemma annrs vit är snygg i bilden.

Vi har cremevita soffor och jag är supernöjd. Passa dig bara för att sitta i dem med mörka jeans, de färgar av sig. 

• Boomsan

Jag gillar den lackiga IKEA stilen på möbler Tyst Däremot tycker jag inte om den lantiga stilen, passar inte mig men endån så har jag det åt de hållet i köket Tungan ute

• Billabong
    star67 skrev 2012-11-06 23:37:14 följande:

nyfiken; vilken färge hade du valt annars?

Något som inte minsta fläck och damm syns så tydligt på, dvs nästan alla andra färger:
    beige, brunt, grått i alla tänkbara nyanser är nog det jag först kommer att tänka på.

Hade jag velat ha en "gladare" färg så hade jag satsat på varmt röd, lila, turkos eller blå.

Men om du menar vilken färg jag tycker hade varit snyggast av vit och svart på en soffa och bortsett från att de är opraktiska så hade jag valt den vita. 
  • star67

jag gillar den här modellen men vi bor i lägenhet kanske blir bättre med gruppen.
  • Houdini

Jah kan inte peka ut någon speciell stil jag gillar.
    Jag älskar böcker så jag har fyra Billybokhyllor plus en hörna och en cdhylla i vår alkov i vardagsrumet i mörkbrunt, i mörkbrunt för vi fick tag i dörrar på IKEA som skulle utgå de kostade tio kronor styck Halva dörren är glas andra halvan är "trä". Sen har vi en alldeles för stor hörnsoffa en modern sak som är jätte bekväm, hög sitthöjd högt ryggstöd och normal sittyta. Så om man sitter "normalt" når man ändå ner med benen till golvet.

Inte som de flesta sittgrupper som finns nu, Låga som fasiken (hur ska en människa som har lite ont i kroppen ta sig upp ??) djupa så när man sitter med ryggen mot ryggstödet ser man ut som en dvärg eftersom benen sticker rakt ut.  

Några ärvda möbler soffbord den förhatliga modellen med kakel på bordsskivan, vi gillar det plus det är väldigt praktiskt då vi oftast äter framför teven. Stor teve möbel som är en hörnbänk i mahongnyfärg. mattor som täcker i stort sett hela golven.Och på väggarna sitter det fotografier antingen på oss eller våra hundar och div tavlor och tallrikar med rosor på då jag älskar rosor.

Jag bryr mig inte om ´hur andra har det men vissa hem tycker jag bara inte om, minimalistiska hem utan personlighet trivs jag då inte i.    

Svar på tråden Vilka möbler/inredning vill du ha i ditt hem och hur vill du inte ha det?