• Sanja87

Mammalediga i Askersund/Hallsbergs området?

Hejhopp! Finns det några mammor som liksom jag gärna umgås och dricker en kaffe eller går en promenad med andra mammor? Jag känner inte så många som har barn så det vore kul att utöka nätverket lite :) Har en dotter född 15/1-2012 :) Vi hörs! :)

Julia 15/1-2011
  • Svar på tråden Mammalediga i Askersund/Hallsbergs området?
  • memilsmamma

Tack...  Här ligger lite snö fortfarande kvar och inte är det så skönt ute heller, hoppas gubben kommer hem snart så att han kan gå ut med vovven och aktivera ungen, ingen bra kombination att dra upp granskott och ha foglossning, njuter av tensen just nu.

• Sanja87

Ingen snö här längre.. Men blåser sviiiinkallt!

Usch, foglossning låter inte kul... jag klarade mig ifrån det när jag väntade Julia..

Ska ta och dra på mig bärsjalen och knalla ut med hund och köpa mjölk!

• memilsmamma

Längtar till jag kan göra det med, på med sjal och låta sonen och hunden springa av sig.

E 100413, BF 120413
  • Bustrollen
    memilsmamma skrev 2012-04-02 14:42:08 följande:
    hej på er. Bor inte i Askersund men i mysiga lilla skyllberg. Har en vild tvååring som just nu sover och bäbis på väg (ca två veckor kvar). Får man hänga på??

Hej och välkommen.
    Trist med foglossnining, tens var riktigt bra kommer jag ihåg.

Spännande med så kort tid kvar :) 
  • memilsmamma

Tensen kan göra underverk!!Skrattande
    Ja men lite smått nervöst också, med sonen tog det bara 9 o en halv timmar, hur fort kommer detta gå? så jag känner just nu bara att det ska bli avklarat så vi kan njuta sen Glad, räknar dagarna..

E 100413, BF 120413
  • Bustrollen

Verkligen, jag sov med min när jag hade mycket sammandragningar.
      Det förstår jag, jag räknade också ner...det är nog svårt att undvika tror jag.
    Oj ja det var ju ganska snabbt ändå. Första gången tog det typ ett dygn tror jag, nr 2 tog väl 12 timmar kanske, och gjorde inte alls lika ont.

Har ni fixat allt inför födseln ännu? 

• memilsmamma

Ja det verkar som att jag får räkna med att halvera tiden, denna gång åker vi in tidigare, troligen blir det Karlskoga om vi hinner, annars blir det örebro igen. Förra gången var vi inne en timme innan allt var klart, väntade lite väl länge, var helt öppen när vi kom in kl halv tre på natten.

Väskan  packad, mormor förvarnad för barnvakt (hon jobbar natt och hon har kommit överense med andra på hennes jobb att hoppa in på kort varsel om det händer sent på kvällen och hon jobbar), det enda vi inte gjort är att fixa hundvakt, blir det panik får vi fråga någon av grannarna att titta till och rasta honom. Vaggan står obäddad men vet inte om bäbis ska/vill ligga där från början.

E 100413, BF 120413
  • memilsmamma

Jag ska använda bärsjal när vi är ute med hunden men det kan ju va bra att båda åker vagn också, ståbräda är införskaffat men funderar på vagn frågan är vilken, är ju en djungel.

E 100413, BF 120413
  • Bustrollen

Jag har använt både och, oftast använder vi dock vagnen. Men det är vekligen en djungel, jag velade länge vilken vi skulle ha. Sonen var strax över året bara när Saga föddes så vi kände oss tvugna att ha vagn. Vi har en basson duo, riktigt smidig tycker jag. Dock lite liten antagligen om man har större barn.

• memilsmamma

Nu är Hedwig född, *pust* tog bara 2 timmar denna gång så det var nära att vi inte han in, var bara inne 27 min så var hon ute. Så nu är man tvåbarnsmamma *jajks*

E 100413, H 120411
  • Bustrollen
    memilsmamma skrev 2012-04-12 12:36:27 följande:
    Nu är Hedwig född, *pust* tog bara 2 timmar denna gång så det var nära att vi inte han in, var bara inne 27 min så var hon ute. Så nu är man tvåbarnsmamma *jajks*

Grattis :) 
  • MariaKlaesson

*jag bor inte i askersund/Hallsberg men jag bor i örebroområdet :) jag har en son som är född den 22 januari i år :) vore jättekul att träffa lite folk som man kan ta en fika med!

Svar på tråden Mammalediga i Askersund/Hallsbergs området?