• Milf69

varför finns det tabu för bisex fortfarande 2012

Hej allihopa

Sitter o läser alla inlägg om tjejsex eller killsex mycket intressanta.
    Många vill ha råd,stöd men forfarande är det flertal som skriver 
    under anonymt signatur....

Jag tänker hur kommer det  sig att man inte vågar lämna ut sin signatur
    fast vi lever i rätt öppet klimat och acceptans år 2012...

Min man o jag är hel hetro. Men förstår andras olikheter det är viktig att alla
    är olika.....Respekterar varandars olikheter och behov ...

Ville bara dela med mig min åsikt.
    ha en bra dag 

/Från en mogen kvinna         .

• Svar på tråden varför finns det tabu för bisex fortfarande 2012
  • Anonym

Vadå tabu - du får väl göka med vem du vill

• Ayyla

Jag skulle vara anonym om det diskuterades heterosex också. Särskilt om jag ville ha råd och stöd. sånt är privat för mig och för att känna mig bekväm i att diskutera sånt så väljer jag att vara anonym i dom sammanhangen. som sagt oavsett om det gäller hetero-, homo- eller bi-sex

• katze

Tror väll mer att det handlar om att inte behöva informera värden om allt för intima detaljer

• Binary

Jag misstänker att många vill ha den där väggen av anonymitet av flera orsaker, bland annat så kanske man har vänner och bekanta som vet vem som ligger bakom smeknamnet och man vill då dölja det, kanske av egen osäkerhet, kanske för att man är rädd för moralkakor med mera.

Dessutom så har jag känslan av, notera "jag", att om man är som tillexempel mig som extremt mycket håller mig inom sex och samlevnadstrådarna, får en viss stämpel som ibland kan följa med in i andra typer av trådar och inte tas på allvar när man faktiskt menar det.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Trust me
    Ayyla skrev 2012-03-07 00:43:55 följande:
    Jag skulle vara anonym om det diskuterades heterosex också. Särskilt om jag ville ha råd och stöd. sånt är privat för mig och för att känna mig bekväm i att diskutera sånt så väljer jag att vara anonym i dom sammanhangen. som sagt oavsett om det gäller hetero-, homo- eller bi-sex

Det tror jag också. Vanliga hetero är ju anonyma när de anger vid vilken ålder de förlorade oskulden eller vilken ställning de tycker är bäst. Inte direkt något som kan kullkasta ens sociala ställning i de flesta fall.

Nej det är inte tabu med bisexualitet men det är heller inte något man pratar vitt och brett om precis som det mesta som gäller ens sexualitet. Det är jag glad för. Jag är inte intresserad av ett samhälle där alla går runt och pratar om sitt sexliv hela tiden eller i fikarummet på jobbet.

Att något är tabu innebär att man inte pratar om det. Det är ett förbjudet ämne. Så är det inte med homo eller bisexualitet. Däremot är det ingen som kommer göra vågen eller starta en spontan parad bara för någon säger sig ha haft sex med en person av samma kön. Samma gäller om man haft sex med någon av motsatt kön vill jag understryka. Dumpa offerkoftan.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
Svar på tråden varför finns det tabu för bisex fortfarande 2012