• lillis79

vad är de vanligaste orsakerna till upprepade tidiga missfall redan i v4-5???

jag har fått 3 missfall alla i v 4, extremt tidiga alltså.. och nu efter sista missfallet har det gått 10 månader och inte blivit gravid igen :(
    vi gör just nu utredning på sahlgrenska göteborg, ska få provsvar på fredag,
     om de inte hittat ngt fel, finns det då fler prover utöver de som ingår i en missfallsutredning/fertilitetsutredning
     jag kan be dom ta på mig???
    vi ska till en läkare som heter Maria Lycke, någon som gått hos henne på repro sahlgrenska??? är hon bra???

Göteborgare
  • Svar på tråden vad är de vanligaste orsakerna till upprepade tidiga missfall redan i v4-5???
  • lillis79

ingen som kan hjälpa mig lite i frågan????Skäms

Göteborgare
  • mn86

Så där har det varit för mig med. Efter första missfallet tig det ett år innan jag blev gravid igen. Sen fick jag två missfall på raken efter det och det sista var i november. Vi går på en utredning nu och våran läkare vet inte alls vad det beror på. Men ja ska få trombyl eller fragmin nästa gång jag blir gravid iaf. Idag var vi till han igen då han såg två "horn" i min livmoder sist vi var där. Så vi gjorde nytt vul idag där han fortfarande såg de där "hornen". Så nu ska vi få tid att göra en hystroskopi eller vad det heter. Där de går in med kamera och kollar vad det kan va. Ja just ja! Mitt protein S hade legat på gränsen till för högt så det är därför ja ska få trombyl/fragmin nästa gång och dessutom har jag flera på min fars sida inklusive min far som har haft hkärtinfarkter.

Vet inte om det jac skrivit nu hjälper men det kanske är något av det du känner igen dig själv i!

Hoppas du får bra hjälp! :)

• mn86

Nu kom ja på en sak till! I revet jag fick hem så stod det att alla värden på blodproverna hade sett bra ut. Så det var inte förns idag då jag kom dit som han sa att protein s hade varit på gränsen. Så fråga lite om proverna när du träffar din läkare nästa gång om de har legat normalt eller om det är något som legat lite på gränsen för i så fall kanske du kan få ta om dom och se om de ev ligger för högt nästa gång t.ex.
    Jag gissar iaf på att mina missfall beror på det där protein s som legat på gränsen men jag är inte säker.

• mn86

Ursäkta alla stavfel :) skriver från mobilen! :)

• lillis79

De hittade inga fel på varken mig eller min sambo. Allt var bra, inte ens några gränsvärden. Kromosom-proverna är det enda som knte var färdigt så det svaret får vi inom 2 v. Men vi är iallafall satta i IVF-kön nu! ;) oförklarligt barnlösa blev vi klassade som..

• mn86

Kromosomet lär nog också se bra ut! Hoppas det går bra med ivf iaf! Det kan ju va så att du bara haft en riktig otur så att det blivit tre missfall i rad och att det ordnar sig vid nästa grav :)

• idape

Hej! Får man fråga hur det gick sen eftersom jag är i samma sits nu?!

• Splash

Sitter även i samma sits så jag följer gärna denna tråd!

Undrar även vad som kan orsaka att man får tidigt missfall har fått 2 missfall i vecka 4-5 fast ett fick jag 2008 sen ett 2011.

Så ska man på utredning uppe i Falun på IVF klinik men väntar bara på att man ska få en tid (kallelse).
    Undrar även hur lång tid man kan få vänta innan man kommer på själva utredningen för jag frågade dom och dom sa att de är svårt att säga hur länge man får vänta eftersom läkaren ska bedömma först. 

Svar på tråden vad är de vanligaste orsakerna till upprepade tidiga missfall redan i v4-5???