• CeciliaMaria82

När kom er mens tillbaks efter att ni fött barn?

När kom er mens tillbaks och blev regelbunden efter att ni fött eran bebis?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kom er mens tillbaks efter att ni fött barn?
  • April barn

Fast det skulle ju vara intressant att skilja mellan dem som ammade och inte också. För om man inte ammat kommer ju mensen (oftast) mycket tidigare.
    Min kom efter 8 månader när vi trappade ner från helamning till delamning ;)

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Baby1112

Tja, nånstans vid fyra månader. Slutade amma vid två månader och blev gravid när dottern var fyra månader drygt. Så ÄL var där någonstans iaf...

• basio

Efter 4 månader med alla mina tre barn. Det är nog de enda gånger som min mens varit riktigt regelbunden!

Jag ammade alla tre vid den tiden.

• Catbride

Första barnet efter 3,5 månad (ammade i 6 veckor). Andra barnet efter 8 månader (ammade i 6 månader). Så 2 månader efter avslutad ammning båda gångerna.

• Helle333
    CeciliaMaria82 skrev 2012-03-07 12:41:29 följande:
    När kom er mens tillbaks och blev regelbunden efter att ni fött eran bebis?
    Jag hoppades slippa skiten tills jag slutat amma åtminstone men neeeej. Dottern är född i augusti och på nyårsafton kom f*nskapet tillbaka. Jag hatar att ha mens. Jag ammar fortfarande så jag kan inte gå och få p-medel ännu och är väldigt osäker på vad jag ska välja. P-ringar igen eller spiral. Saken är den att vi kanske vill ha ett till barn och då har jag ingen lust att behöva gå och mecka hos en barnmorska först och sedan börja, jag vill kunna välja själv tillsammans med min sambo att nu kör vi igång. Så det lutar mer åt p-ringarna trots att de förut gav mig djupgående svamp (jag använde ringarna i 5 år och det var för sista året som de stökade för mig, annars var jag jättenöjd med dem)
  • Amlin

MIn kom tillbaka efter drygt 7 månader båda gångerna. Jag har gått från helamning till delamning omkring 5,5 månader och nån månad efter det har mensen återkommit, både när jag ammat ett barn och tvillingar.

• KimPossible

Den kom tillbaka efter ganska exakt två månader med båda barnen, trots helamning. Jahopp. Obestämd

• Åskan

Min mens kom tillbaks 5 mån efter förlossning båda gångerna. Men det var längre än vanligt mellan tillfällena och jag blödde mkt mer. Regelbunden blev den 10-12 mån efter. Röstade ett år.

• Pia82

Fick tillbaka mensen efter en månad med båda barnen, trots helamning!

• Edda2

Har fått tillbaka mensen efter ca 1mån på alla 3 barnen. Har helammat.

• Bina86
    Helle333 skrev 2012-03-09 09:30:59 följande:
    Jag hoppades slippa skiten tills jag slutat amma åtminstone men neeeej. Dottern är född i augusti och på nyårsafton kom f*nskapet tillbaka. Jag hatar att ha mens. Jag ammar fortfarande så jag kan inte gå och få p-medel ännu och är väldigt osäker på vad jag ska välja. P-ringar igen eller spiral. Saken är den att vi kanske vill ha ett till barn och då har jag ingen lust att behöva gå och mecka hos en barnmorska först och sedan börja, jag vill kunna välja själv tillsammans med min sambo att nu kör vi igång. Så det lutar mer åt p-ringarna trots att de förut gav mig djupgående svamp (jag använde ringarna i 5 år och det var för sista året som de stökade för mig, annars var jag jättenöjd med dem)
    Du kan äta minipiller när du ammar. 

Jag fick tillbaka min mens efter drygt 7 månader när jag trappade ner från helamning till delamning. Den var rätt så oregelbunden och jag har aldrig haft oregelbunden mens tidigare så jag blev lite orolig för fertiliteten men jag blev gravid på en gång med 2:a barnet (när första barnet var drygt 1 år). Tänkte att det kan kanske vara bra för er som planerar fler barn att veta för jag blev lite fundersam. 
  • Belfen

Bumpar tråden med en ny fråga:

Jag har helammat tre barn och inte fått någon mens, men nu med fjärde barnet som också helammas så har jag börjat blöda nu efter sju veckor?

Avslaget slutade för 3 veckor sedan, så det är inte det..

Har någon annan varit med om liknande? 

• Louwa

Första barnet efter ca 2 månader (ammade bara 1 månad pga sinande mjölk)

Andra barnet efter 8 månader (ca 2 veckor efter att jag hade slutat amma)

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Micro bf 130110
Svar på tråden När kom er mens tillbaks efter att ni fött barn?