Ja lika bra att planera för det värsta tänkbara redan från början så det inte blir en chock när dagen då det inträffar kommer. Kommer inte ihåg vad gränsen går här i kalmar (tror det är v.30) innan får jag åka till lindköping och det är ju en bit :/
Kommer troligen ha tidiga sd även denna gång eftersom de tror att det är mina inflamerade tarmar ( en tarmsjukdom) som retar livmodern till sd. Men denna gånen är jag mer förberädd en förra gången och vet vad jag ska reagera på. Vet att jag kom hem till min mamma en gång, jag mamma och syrran sitter och pluggar tilsammans när jag utbrister "nu lägger hon sig som en boll på vänter sida och kurar ihop sig igen, jag förstår inte varför det ska vara så jäkla skönt att ligga just där. För för mig är det inte alls speciellt skönt" Båda utbrister i skratt när de får se på min mage och berättar att det inte alls är bebisen som kurar ihop sig där utan att det är sammandragningar. Då hade jag gått och trott att det var bebisen i 2 veckors tid haha
Ja man är oerfaren och "dum" som förstagångsgravid man vet ju inte vad man ska lyssna på, vad man ska känna och inte känna, jag upplevde inte heller mina sd som onda utan såg oftast bara bulan på vänster sida och kände att de stramade lite.
Huh vilken chock du måste fått när du kom in, och sedan bara blev mamma innan du ens hunnit tänka på förlossningen (jag hade i alla fall inte hunnit tänka å himmla mycket på förlossningen vid vecka 24 i alla fall)
vi han i alla fall förbereda mig ett tag innan, sambon handlade pyttesmå kläder efter jobbet och innan han kom upp till mig, fixade och donade hemma så de var fint tills bebisen skulle få komma hem, vi han besöka neo och prata med personalen där vi 2 tilfällen osv.
Nä jag har inte börjat förbereda mig så himmla mycket för graviditeten. Äter bra mat med mycket järn i bara eftersom mitt järnvärde låg på 72g/l förra gången, jag tålde inte järntabletterna utan spydde som jag var magsjuk av dem. Annars är det bara tankarna på hur det kan bli både positiva tanka och negativa tankar som flyger runt i huvudet. Ena stunden känner jag mig såå redo och skulle gärna vilja börja på en gång och i nästa så vill jag inte alls för att jag är rädd för det eller det haha, så vi får se om jag vågar när stunden väl är inne. Just nu känns förtidigt men som sagt runt sommar/början på hösten har vi båda kommit övrens om att ta ut staven och känner vi då att det är förtidigt så får vi skydda med gummi tills båda känner sig redo. Eller vi är redo, det är dottern vi tänker på. Hu nä nu känner jag mig sådär egoistisk som jag kan känna mig när jag vill ha barn så tätt när de finns risker för en förtidig förlossning och hon kan komma att bli "lidande" av det. så många tankar och känslor kanske man ska vänta ett tag till i alla fall:/