• Blivande SuperMorsa

    Vilka tjej-namn passar till Madicken!?

    Behöver lite hjälp med flicknamn. Min dotter heter Madicken och blir nästa unge en tjej då har jag inga idéer alls....vad tycker ni? ALLA namn mellan himmel och jord är välkomna! :)

  • Svar på tråden Vilka tjej-namn passar till Madicken!?
  • Nelli2008

    Madicken & Elvira 
    Madicken & Molly
    Madicken & Dahlia
    Madicken & Lovis
    Madicken & Minnamy
    Madicken & Tuvalisa
    Madicken & Lovelia
    Madicken & Minna-Maria
    Madicken & Juvina
    Madicken & Tindra
    ?           

  • Helt virkad

    Vet inte vad som hände med mitt inlägg, ser ut som att bara första halvan kom med... Mitt förslag: Bodil.

  • skruttarnas mamma

    Madicken och 

    Elvira (vet att du redan fått tips om det, men jag tycker det låter fantastiskt fint ihop)
    Frida
    Hanna
    Julia
    Natalie
    Cecilia 

  • Moi Mokulat

    Madicken vad fint. Åhhh älskar det namnet.
    Madicken och Lotta
    Madicken och Tjorven
    Madicken och Malin
    Madicken och Lovis
    Madicken och Ronja
    Madicken och Annika
    Madicken och Ronja 
    Madicken och Ylva-Li eller bara Ylva
    Madicken och Stina
    Madicken och Alma
    Madicken och Kerstin'
    Madicken och Mirabell
    Madicken och Alva

    Madicken och Hulda

    madicken och Edla

    Agda Alma Alva Astrid Elisabet Greta Ida Kajsa Kerstin Lina Lisa Lisabet Liselotta Lotta Lovis
    Maja
    Mia Mimmi Mirabell Märta Pippi Ronja Sofia Stina Ylva-Li
            
     

  • Blivande SuperMorsa

    Många förslag! :) Kul! Jag tror att jag fastnat för Madicken och Majken! syrran hade aldrig hört Majken förut och frågade om det var ett pojk eller flicknamn! Men det vet väl alla att det är flicknamn, eller? Nåja, jag gillar det skarpt! :)

  • Inorr
    Blivande SuperMorsa skrev 2012-03-17 02:32:58 följande:
    Många förslag! :) Kul! Jag tror att jag fastnat för Madicken och Majken! syrran hade aldrig hört Majken förut och frågade om det var ett pojk eller flicknamn! Men det vet väl alla att det är flicknamn, eller? Nåja, jag gillar det skarpt! :)
    joo då det är en ficknamn och är jätte fint får en en ficka nästa gång så lutar det åt att det blir Majken 

    Kvinnonamnet Majken är ursprungligen en variant av det tyska namnet Mariken som är en diminutiv form av Maria. När det först började användas i Sverige på 1500-talet stavades det Moiken. Både Majken och dess namnsdagsföljeslagare Maj har varit ovanliga de senaste 40 åren, men trenden är nu något uppåtgående.31 december 2005 fanns det totalt 5 477 personer i Sverige med namnet Majken varav 3 025med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 55 flickor namnet, varav 35 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 19 maj, (sedan 2001, 1986-1992: 29 september). 
Svar på tråden Vilka tjej-namn passar till Madicken!?