Jag gjorde en bröstförstoring för ca 5 månader sen, la i runda implantat framför bröstmuskeln. Min storlek innan var 75A (H&M-size) och nu har jag en bhstorlek på 70G. Jag la i 500cc i vardera, vilket motsvarar 5 dl.
Jag är så.jäkla.nöjd! Ångrar mig inte en sekund!
Jag hade rätt små förhållandesvis till min kropp så jag ville ha större för att känna mer mig som en kvinna med former och för att fylla ut kläderna på rätt ställe!
Fördelar med min förstoring är att jag nu kan bära upp kläder på ett snyggt sätt, vågar använda mer och andra sorter av plagg än vad jag gjorde förut. Jag har väl fått lite bättre självförtroende, och ja, fått mer respons från killar. Men såna sållar man bort rätt snabbt..
Nackdelarna är nog alla trångsynta och fördomsfulla människor som finns som dömmer en när dom får veta att man har opererat sig, för gud bevare sig om man gör något för sig själv o sin egen skull...
Annars kroppsvis eller klädvis så har jag inte märkt det så mycket, förutom att jag inte kan köpa bhar på vanliga klädesaffärer så jag måste gå till lite dyrare butiker.
Mitt snitt sitter under brösten, än så länge har jag tejp för att skydda ärren men nästa månad är jag s.k tejp-fri och då har jag nått slutdestination i princip. (dom förändras alltså inte så värst mycket mer alltså, utseendemässigt)
Av alla som har fått klämma, känna och sett så tycker dom att det ser faktiskt rätt naturligt ut. o så tycker om att dom är sjuuuukt snygga. och jag håller med. I början var dom absolut inte snygga, två spända bomber som var jättesvullna. Men nu är dom mjuka, gosiga och börjar hänga till sig ordentligt. Är så himla stolt och glad!
Man ser inte så värst mycket heller att dom är opererade, när jag har kläder på, så det är ju ingen som ser det.
Jag var rätt öppen med min operation, bloggade/bloggar rätt mycket om den, delade med mig om info på facebook osv osv. Berättade för kompisar, familj och släkt. Var det någon som frågade mig nånting om operationen så svarade jag. Tyckte det var onödigt att skymfa med det. Det kommer ju ut tillslut ändå, och vilken respons jag har fått! Både positiv och negativ. Flera har skrivit i PM till mig och frågat ang operationen, många är imponerade över att jag är så öppen om det, att jag vågar prata om den. Några som jag har kommit i kontakt med har också opererat sig men inte vågat gå ut med det. Sen har vi ju självklart puckon som sätter Bimbo i pannan på en och tycker det är sååååå onödigt. Då kontrar jag med bantningsmetoder o träna-tills-man-spyr för att bli smal. Tycker det är lite lika. Något man gör för sig själv och som får en att må bättre. Inget mer med det.
Jag har inga ungar än, kände att jag inte heller ville vänta tills efter alla ungar har ploppat ut. Jag vill ju va snygg, känna mig snygg och må bra NU.
Jag sparade ihop hela beloppet, min operation kostade 37000.
..
Oj vad långt det blev.. haha
Jag gillar ju som sagt att prata om de här.. xD
Fråga om det är något ni undrar över