• Anonym (igen?)

blir orolig att han tar det till rätten igen........vilken chans tror ni att han har ?????

Usch! Blir så less på allt med vad umgänge heter just nu!

Vi har en son på nu snart 5 år. När sonen var nästan 2 så inträffade det en händelse som gjorde att jag drog in umgänget och pappan tog allt till rätten.

Han fick umgänge med KP 2 ggr i månaden 2 timmar åt gången. Vid senare tillfälle i rätten så ville han endast ha umgänge 1 gång i månaden och då 4 timmar per gång och det fick han och då även med KP i en låst lokal.

Nu vill umgänges verksamheten avsluta detta umgänge eftersom pappan bara har träffat sonen 2 gånger under en 12 månaders period och dom har erbjudit honom att komma vid 2 tillfällen men sen inget mer. Dom tycker att vi ska lösa det mellan oss men jag vet att pappan inte tänker så.

Pappan bor i London med sin fru och deras gemensamma son. Vi var i London och hälsade på min mellan sons bror från pappans sida och då erbjöd jag pappan att träffa våran son och det gjorde han oxå.Jag var dock med under hela umgänget eftersom pappan inte ville vara själv med sonen!!!!!!!! Han har alltså gått med på umgänge utanför umgängeslokalen och utan kontakpersonerna.

Jag har ensam vårdnad och pappan har aldrig varit ensam med våran son och dom pratar inte samma språk!!!!! Pappan har aldrig visat intresse för att lära sig svenska och våran son har inte velat lära sig engelska.

Nu blir jag orolig att han tar upp detta till rätten igen ENBART för att visa makt och för att han vill ha det sin väg och inte göra något för att lösa detta mellan oss.

vilken chans tror ni att pappan har om han beslutar att ta detta till rätten igen för att få till övervakat umgänge igen ?????????? 

• Svar på tråden blir orolig att han tar det till rätten igen........vilken chans tror ni att han har ?????
  • Anonym (igen?)

Ja,umgänge ska dom ha men kontaktpersonerna har sett olika sker som har hänt som inte är så bra.

• Anonym

Språket lär inte spela någon roll alls. Människor får ju trots allt adoptera barn från andra länder. 

• Anonym (igen?)

ok. Som om man inte träffar sitt barn på 10 månader och sen beslutar sig för att man vill leka pappa så är det ok ? 

Såhär har det varit i snart 5 år. Han är frånvarande i massor med månader och dyker sedan upp igen vid ett tillfälle för att sedan inte höra av sig på flera månader igen !

Jag tycker bara synd om våran son 

• Chianti
    Anonym (igen?) skrev 2012-03-11 12:19:55 följande:
    ok. Som om man inte träffar sitt barn på 10 månader och sen beslutar sig för att man vill leka pappa så är det ok ? 

Såhär har det varit i snart 5 år. Han är frånvarande i massor med månader och dyker sedan upp igen vid ett tillfälle för att sedan inte höra av sig på flera månader igen !

Jag tycker bara synd om våran son 
    Ja tyvärr. Rynkar på näsan
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
Svar på tråden blir orolig att han tar det till rätten igen........vilken chans tror ni att han har ?????