• Rebecca25juni

8mån baby till på furto ventura?

Hej....
    min killes syster bad mig om hjälp med detta, kan ni dela med er av era erfarenheter?

Dom skall åka till Furto Ventura den 26mars med sin 8 månader gamla son. Hur har dom det med barnmat, blöjor mm där? 

Mvh Rebecca    

• Svar på tråden 8mån baby till på furto ventura?
  • Dixie

välling finns ju bara i Sverige, så dricker barnet välling ta med det! 

jag brukar alltid ha med grötpulver + välling och vattenkokare, sen brukar man alltid kunna köpa brukmat på plats. blöjor brukar jag också ta med - så slipper man ut och leta det på plats, dessutom har man extra plats i resväskan på väg hem till ev shopping!  

• Dixie
    Mammatilltvåprinsar skrev 2012-03-14 07:59:17 följande:
    Fast det fanns några olika sorters välling på Fuerteventura:)
    var det välling? ersättning finns ju utomlands, men välling är det ju i princip bara Sverige som har, jag tycker det låter underligt att det fanns flera sorters välling där..........
  • Mammatilltvåprinsar

Det fanns ersättning såklart, vet skillnaden efter två flaskmatade barn, lovar. Sen fanns det pulver som man kunde blanda till gröt (lite vatten) eller välling (mer vatten). Var bild på en nappflaska och allt. Stod det välling på svenska på paketet? Nej, jag ger mig, det gjorde det inte. Men även i Sverige är ju barngröt och välling nästan samma sak, förutom mängden vatten.

• Dixie

där ser man - då tar jag tillbaka mitt inlägg, man lär sig alltid ngt nytt!

Svar på tråden 8mån baby till på furto ventura?