• Anonym (driva)

Jag ska driva för varannan helg

Min hen är ett och ett halvt år.
    Jag ska driva för varannan helg.
    Behöver synpunkter på det goda och onda i det, argument som håller så att jag får igenom det!
    Tack!

• Svar på tråden Jag ska driva för varannan helg
  • Anonym (driva)
    Anonym skrev 2012-03-14 01:57:57 följande:

Kan inte ett alternativ vara förlängd helg ex. torsdag-måndag? Så får barnen lite fler sammanhängande dagar med den andre föräldern och slipper byta så ofta.

det är det jag har tänkt, så det inte blir lika mycket byte.
  • Anonym

Tycker det låter hemskt att du anser att ett så litet barn ska träffa sin andra förälder med 10 dagars mellanrum. Finns nog inte en barnpsykolog som skulle hålla med om att det är ett umgänge för barnets bästa.

Vad vill den andra föräldern och har ni gemensam vårdnad?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-15 05:52:14 följande:
    Tycker det låter hemskt att du anser att ett så litet barn ska träffa sin andra förälder med 10 dagars mellanrum. Finns nog inte en barnpsykolog som skulle hålla med om att det är ett umgänge för barnets bästa.

Vad vill den andra föräldern och har ni gemensam vårdnad?
    jo det finns en del psykologer som anser det!
    mina barn är små och den psykolog jag har kontakt med anser att de egentligen inte alls borde vara hos sin pappa och OM de nu ska vara där så bör det bara vara varannan helg och kanske nån enstaka gång då och då med mig där också.
    Beror ju på situationen. Vet ju inte om ts berättat allt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-15 06:10:16 följande:
    jo det finns en del psykologer som anser det!
    mina barn är små och den psykolog jag har kontakt med anser att de egentligen inte alls borde vara hos sin pappa och OM de nu ska vara där så bör det bara vara varannan helg och kanske nån enstaka gång då och då med mig där också.
    Beror ju på situationen. Vet ju inte om ts berättat allt...
    Tvivlar på att det finns någon dold mörk hemlighet som gör pappan olämplig att ha barnet då ts själv vill att han ska ha fredag till måndag varannan helg men inte tätare umgänge pga hennes bekvämlighet som hon själv skriver.
  • glad i livet

Ts. Om ni har gemensam vårdnad måste den andra föräldern godkänna en flytt för barnet om det ska byta folkbokföringsadress. Ha det i åtanke med, ... Kommer den andra föräldern godkänna eller vill den träffa barnet mer?

• Anonym (driva)

Jag har vårdnaden, han har ansökt delad men blivit nekad pga tidigare händelser involverad hans skötsel om vårt barn, han träffar aldrig barnet själv för han kan inte ta ansvaret.

• Angels

Kan inte pappan komma till dig några dagar i veckan och träffa barnet där? Behöver ju inte vara hemma hos dig, utan ta med barnet och gå ut och gå, åka och bada, åka på zoo eller liknande.

• Anonym

Det är för långt med 2 v emellan.
    du kan driva vad du vill..i familjerätten måste ni komma överens..annars gå till domstol. 

• Anonym (driva)
    Angels skrev 2012-03-18 21:57:44 följande:
    Kan inte pappan komma till dig några dagar i veckan och träffa barnet där? Behöver ju inte vara hemma hos dig, utan ta med barnet och gå ut och gå, åka och bada, åka på zoo eller liknande.
    Saken är den att han vill bara ha umgänge hos honom, han vägrar all annan form, han har social fobi och han hatar mig.

Jag var inte ute efter en lång diskussion, utan om fakta/erfarenhet av varannan helg!
    Så alla som skriver, snälla svara bara på mitt första inlägg
  • Anonym
    Anonym (driva) skrev 2012-03-18 22:08:56 följande:
    Saken är den att han vill bara ha umgänge hos honom, han vägrar all annan form, han har social fobi och han hatar mig.

Jag var inte ute efter en lång diskussion, utan om fakta/erfarenhet av varannan helg!
    vi har varannan helg nu och det funkar ok. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. i vårt fall så funkar inget riktigt bra, men detta funkar bättre. det blir inte så hattigt och barnen vet vart deras hem är, de lever inte i en kappsäck och de tycker det är skoj att åka till pappa ett tag.
    Det är ju dock hos mig som är hemmet...

Jag har aldrig gillat faktat att barn ska leva i en kappsäck för nåt föräldrarna bestämt! När de är tillräckligt stora för att bestämma själva så är det upp till dem. I övrigt kan man ge dem en god relation med den andra föräldern ändå
  • Angels
    Anonym (driva) skrev 2012-03-18 22:08:56 följande:

Då skulle jag säga att för barnets del är det en dålig lösning. Det är för lång tid emellan gångerna med varannan helg. Blir som att komma till en främling varje gång. Min sambo och hans ex körde på varannan dag och varannan helg. Passade dem helt perfekt. Sambon bodde varannan dag hos mig och varannan dag i deras gemensamma hus. Sen när de separerade "på riktigt" så att säga så blev det varannan vecka. Yngsta var 2 år då.
Svar på tråden Jag ska driva för varannan helg