• Anonym (vill inte)

när visade sig överstimuleringen för dig vid ivf?

Har precis gjort ÄP och läkarna är oroliga att det ska bli överstimulering. Då får jag inte göra ET, och det vill jag ju inte missa. Så jag sitter här och hoppas att symptomen ska hålla sig borta tills åtminstone efter ET.
    Ni som har erfarenhet av överstimulering, när visade sig symptomen för den?

• Svar på tråden när visade sig överstimuleringen för dig vid ivf?
  • Anonym (2 ggr)
    MariNade skrev 2013-11-24 21:13:29 följande:
    Åh tack för all information och berättelser om din erfarenhet :) vet du hur det är med samliv med sin partner ? När kan man ha samlag? Påverkar det något och hur snabbt "läker" man efter äggplocket ?
    Man läker snabbt efter äggplocket, skulle säga att man är som vanligt redan efter några dagar.

Sedan är väl frågan om man vill ha sex när man ruvar (väntar på att få veta om man blev gravid)... Finns ju alltid en risk att man får nån liten blödning (slemhinnorna kan ha blivit sköra av hormonbehandlingen) och då blir man säkert jätterädd att IVF:en har misslyckats.

När man blir överstimulerad så blir äggstockarna väldigt stora och tunga, och då finns en risk att de vrider sig. Vridningen är väldigt farligt och gör tydligen skitont, alltså så ont att man inte kan stå upp (alltså inget att oroa sig för om man har lite lagom ont!). Man får ett papper från kliniken där det står att man inte ska hoppa, springa, ha sex mm, för att undvika att belasta äggstockarna. Vi hade ändå sex, väldigt försiktigt, och det gick bra.
  • MariNade

Förstår, och nu är det bara två dagar kvar till TD men börjar känna att jag inte vet om jag vågar testa hahaha xD Innan har jag velat kolla dagar innan men nu så känns det jätte jobbigt! 

Har dessutom en syster som är gravid i 4 månaden, vilket gör att allt känns lite extra jobbigt med TD.. Allt eftersom hon blev gravid några veckor efter jag sa til henne att vi skulle planera barn och fått tid på reproduktionsmedicin.. Usch vad mycket känslor! 

• Anonym (2 ggr)
    MariNade skrev 2013-11-25 20:05:08 följande:
    Förstår, och nu är det bara två dagar kvar till TD men börjar känna att jag inte vet om jag vågar testa hahaha xD Innan har jag velat kolla dagar innan men nu så känns det jätte jobbigt! 

Har dessutom en syster som är gravid i 4 månaden, vilket gör att allt känns lite extra jobbigt med TD.. Allt eftersom hon blev gravid några veckor efter jag sa til henne att vi skulle planera barn och fått tid på reproduktionsmedicin.. Usch vad mycket känslor! 
    Lycka till!

För mig blev TD så osäker eftersom testen bara visade svagt svagt positivt, eller kanske hade jag börjat tjuvtesta innan TD? Har glömt exakt hur det var, kommer bara ihåg dessa svaga test. Gjorde i alla fall ett digitalt CL-test sedan och det var positivt men visade 1-2 veckor istället för 2-3. Så jag fortsatte att vara orolig för att graviditeten inte skulle vara riktigt på riktigt... Men det fanns absolut inget att oroa sig för, testen blev starkare efter några dagar.
  • MariNade
    Anonym (2 ggr) skrev 2013-11-26 11:59:06 följande:
    Lycka till!

För mig blev TD så osäker eftersom testen bara visade svagt svagt positivt, eller kanske hade jag börjat tjuvtesta innan TD? Har glömt exakt hur det var, kommer bara ihåg dessa svaga test. Gjorde i alla fall ett digitalt CL-test sedan och det var positivt men visade 1-2 veckor istället för 2-3. Så jag fortsatte att vara orolig för att graviditeten inte skulle vara riktigt på riktigt... Men det fanns absolut inget att oroa sig för, testen blev starkare efter några dagar.
    Åhhhh vad härlgiot :D <3 hoppas allt gått bra :D 
  • Anonym (2 ggr)
    MariNade skrev 2013-11-26 12:10:54 följande:
    Åhhhh vad härlgiot :D <3 hoppas allt gått bra :D 
    Tack, går och väntar på att barnet ska födas så inom några veckor kommer vi veta säkert om det gick hela vägen :)
  • MariNade
    Anonym (2 ggr) skrev 2013-11-26 12:21:59 följande:
    Tack, går och väntar på att barnet ska födas så inom några veckor kommer vi veta säkert om det gick hela vägen :)
    Härligt :D:D:D::D:DD
  • MariNade

Testade i morse med digitalt GT men displayen sa inte gravid... Dock hade jag inte den i bägaren med urin i 20 sec utan hade läst dåligt och tog upp den efter kanske 3 sec, då hände inget så doppade den igen. Vet inte riktigt vad jag höll på med ärligt talat men är nog så då.. Tråkigt när man legat på sjukhus , brottats med feber osv under de här veckorna. Vågade bara hoppas en gnutta på ett + men ska göra ett nytt senare idag :/  

• Anonym (2 ggr)
    MariNade skrev 2013-11-27 12:19:30 följande:
    Testade i morse med digitalt GT men displayen sa inte gravid... Dock hade jag inte den i bägaren med urin i 20 sec utan hade läst dåligt och tog upp den efter kanske 3 sec, då hände inget så doppade den igen. Vet inte riktigt vad jag höll på med ärligt talat men är nog så då.. Tråkigt när man legat på sjukhus , brottats med feber osv under de här veckorna. Vågade bara hoppas en gnutta på ett + men ska göra ett nytt senare idag :/  
    Nej vad tråkigt!

Hur gick test nr. 2?
  • Anonym (2 ggr)

Synd!

Bättre lycka nästa gång får man väl säga, så var det ju i alla fall för mig. Redan innan första IVF:en så sa en erfaren vän till mig att man kan behöva göra det några gånger innan det tar sig, jag tycker att om man tänker så så blir inte ett minus lika illa. Även om det såklart känns så nu!

Kramar till dig! {#emotions_dlg.flower}

• MariNade

Så sant , tänker man så så känns det bättre! Är dock själv provrörsbarn och mamma blev gravid vid första, tvillingar. Så har haft det i åtanke hela tiden. Ingen som kanske sagt de som du :) men det är förståeligt :)

• MariNade
    Ska snart påbörja stimulerad ägglossning, FET. DVS Nässpray och tabletter och hela köret, så fort min mens kommer, som är beräknad till 1 januari. HAR DOCK LYKCATS DRA PÅ MIG EN URINVÄGSINFEKTION :( under juldagarna så fått Furadantin, är det npgot som krockar med medicinerna eller påverkar dem?

Min IVF klinik är stängd till januari vilket jag finner lustigt då sånt här allltid händer när man inte kan nå någon :( Så kan inte rådgiva experterna. 

Kan ringa 1177 men litar mer på er med erfarenhet och kunskap för det är något man samlar genom IVF beh. 

Någon annan som fått UVI under graviditet/ IVF behandling? 
Svar på tråden när visade sig överstimuleringen för dig vid ivf?