• Veronika07

Tips på barnfilm om charterresa?

Jag undrar om det är någon som har tips på en bra barnfilm som handlar om en charterresa med flyg osv? Vi ska åka utomlands och tänkte att det kan vara bra om vår 3,5 åring har sett en film innan som handlar om vad som händer när man flyger flygplan mm. Vi ska låna några böcker om det men eftersom vi vet att han gillar film och TV så tror vi att han skulle tycka att det är roligt med en film.

• Svar på tråden Tips på barnfilm om charterresa?
  • Machapuchare

Har faktiskt ingen aning...
    Vi har gjort egna filmer från resor vi varit på. Försöker se till att filma lite då och då under hela resan (även på flygplats, planet osv). De brukar vi titta på innan vi skall iväg på nästa resa.
    Jag förstår att inte detta är till någon hjälp för er just nu men det kan ju vara en idé inför nästa gång...

• Veronika07

Det var en bra idé fast jag tror att vi kommer få svårt att hinna med och filma med tanke på att våra små busfrön är högt, lågt och överallt :)

• Myrongen

Kan inte resebolagen ha något på sina hemsidor? Kolla Ving och de större charterbolagen.

• mia maria

Det finns barnböcker om olika resmål - minns dock inte vad de heter, men det bör ju gå att googla! Finns en bok om Turkiet, en om Thailand osv.

För några år sedan hade Fritidsresor en speciell barnsida på nätet, vet ej om den finns kvar...?
    Eller kolla flygbolagets hemsida, kan ju alltid finnas nå'n bra info med lite bilder där!?

Svar på tråden Tips på barnfilm om charterresa?