formica skrev 2012-04-06 21:49:51 följande:
Hallå,
jag har också planer på att donera ägg i Malmö, har även kontaktat kliniken och väntar nu på informationsmaterial och remisser. Vad jag såg behöver man inte ha egna barn för att bli donator, men det är önskvärt. Men, skulle det vara för den psykiska aspekten så kommer man ju ändå träffa en kurator innan behandlingen går igång, det känns väldigt tryggt för mig. Om jag genomför en donation så kommer jag nog också vilja veta ifall det varit en lyckad graviditet eller inte.
Har ni som är intresserade gått vidare och börjat med donation? Det vore intressant att hålla kontakten i så fall, särskillt om vi kommer så långt att hormonbehandlingen börjar!
Hur tänker ni på att er eventuell avkomma kommer att kontakta er när de är i "mogen" ålder?
Hej!
Har funderat ganska länge på att donera ägg, då jag under tiden som gravid har träffat många som har fått vänta JÄTTE länge på en IVF behandling pga äggbrist.
Eftersom jag och mannen har en egen liten, funderar vi på att genomföra en äggdonation för att andra ska få uppleva det härliga som vi har fått möjlighet till.
Vi vill gärna ha syskon, men vad jag förstår så är det ingen risk för att det ska påverka??
Ni som har skrivit här i tråden tidigare, eller nya - har ni mer information??