• Piff01

Vill bli äggdonator

Jag funderar på att bli en äggdonator....Det jag undrar nu, är det farligt att vara en donator'?..jag menar kan det påverka min hälsa? Kan jag sen bli gravid på naturlig väg om jag donerar mitt ägg eller kommer det att påverka något?

Ni som har varit donatorer skriv gärnaaaa.......Tack

• Svar på tråden Vill bli äggdonator
  • Piff01
    Hope7801 skrev 2012-03-13 21:35:30 följande:
    Du har ett stort hjärta, man önskar att det fanns fler som du. Det du gör är större än du kan ana. Tack! :)
    Tack :) Kram
  • Emmeliina

Bra hemsida! Jag fick barn för ett år sen så det är ju inget problem här iaf.

Det jag tänker mycket på är att barnet kan få reda på senare att det är från mig ägget kom från. Undrar hur man hanterar det om barnet söker upp en? Kan ju vara väldigt kul att få veta att man faktiskt gjort en stor skillnad i någons liv men samtidigt lite läskigt.

• Piff01

Jo, deet kan vara lite läskigt iförsig....men barnet vänjer ju sig mest till dem föräldrarna den har, miljön och uppfostran förstås.....

• katze
    Piff01 skrev 2012-03-13 21:48:17 följande:
    Jag är 21 år och har inte några egna barn...har aldrig varit gravid...Varför måste man ha egna barn för???
    jag tror att det har med den psykiska delen att göra om det skulle hända dig nagot senare i livet sa att du inte kan fa barn och vet att du "igentligen" har barn sa att säga kan det nog vara väldigt pafrestande
  • Piff01
    katze skrev 2012-03-14 17:35:38 följande:
    jag tror att det har med den psykiska delen att göra om det skulle hända dig nagot senare i livet sa att du inte kan fa barn och vet att du "igentligen" har barn sa att säga kan det nog vara väldigt pafrestande
    Okejjjj
  • formica

Hallå,

jag har också planer på att donera ägg i Malmö, har även kontaktat kliniken och väntar nu på informationsmaterial och remisser. Vad jag såg behöver man inte ha egna barn för att bli donator, men det är önskvärt. Men, skulle det vara för den psykiska aspekten så kommer man ju ändå träffa en kurator innan behandlingen går igång, det känns väldigt tryggt för mig. Om jag genomför en donation så kommer jag nog också vilja veta ifall det varit en lyckad graviditet eller inte.

Har ni som är intresserade gått vidare och börjat med donation? Det vore intressant att hålla kontakten i så fall, särskillt om vi kommer så långt att hormonbehandlingen börjar!

Hur tänker ni på att er eventuell avkomma kommer att kontakta er när de är i "mogen" ålder?

• jento82
    formica skrev 2012-04-06 21:49:51 följande:
    Hallå,

jag har också planer på att donera ägg i Malmö, har även kontaktat kliniken och väntar nu på informationsmaterial och remisser. Vad jag såg behöver man inte ha egna barn för att bli donator, men det är önskvärt. Men, skulle det vara för den psykiska aspekten så kommer man ju ändå träffa en kurator innan behandlingen går igång, det känns väldigt tryggt för mig. Om jag genomför en donation så kommer jag nog också vilja veta ifall det varit en lyckad graviditet eller inte.

Har ni som är intresserade gått vidare och börjat med donation? Det vore intressant att hålla kontakten i så fall, särskillt om vi kommer så långt att hormonbehandlingen börjar!

Hur tänker ni på att er eventuell avkomma kommer att kontakta er när de är i "mogen" ålder?
    Hej! 
    Har funderat ganska länge på att donera ägg, då jag under tiden som gravid har träffat många som har fått vänta JÄTTE länge på en IVF behandling pga äggbrist. 
    Eftersom jag och mannen har en egen liten, funderar vi på att genomföra en äggdonation för att andra ska få uppleva det härliga som vi har fått möjlighet till. 
    Vi vill gärna ha syskon, men vad jag förstår så är det ingen risk för att det ska påverka?? 

Ni som har skrivit här i tråden tidigare, eller nya - har ni mer information?? 
  • Mamma Sol

Jag donerade ägg för 1 år sedan och nu är jag gravid, så det verkar inte vara något problem för min del i alla fall.
    Jag tror att man ska tänka igenom och läsa mycket kring äd innan man bestämmer sig, men personligen kan jag säga att det var värt det trots den ganska jobbiga resan.
    Lycka till!  

• Dohgon

har också funderat på att bli äggdonator, men jag vill inte bli kontaktad av det eventuella barnet senare i livet. där krockar det lite för mig. jag vill gärna hjälpa de som inte kan få egna barn, men jag ser det som att jag liksom ger bort en sak och vill liksom inte ha tillbaka det för att säga det så. jag vill inte veta vad det blev av det ägget eller ens riskera att få veta det.

• Caspianne

Vill bara skicka en eloge till er som ger bort den finaste gåvan man kan tänka sig {#emotions_dlg.flower}

Efter 7 års försök att bli gravid är jag är sjäv gravid i v.15 med ett donerat ägg.

• Mamma Sol
    Caspianne skrev 2012-04-18 08:03:32 följande:
    Vill bara skicka en eloge till er som ger bort den finaste gåvan man kan tänka sig {#emotions_dlg.flower}

Efter 7 års försök att bli gravid är jag är sjäv gravid i v.15 med ett donerat ägg.

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
  • lyckligtlottad1234

Jag har själv försökt bli gravid med donerade ägg, då jag redan vid 28 års ålder fick veta att jag inte har egna ägg. Fö er som bor i Västa Götaland och funderar på att donera ägg så är det Sahlgrenska som gäller. Nedan finns lite info! Det är verkligen brist på donatorer. Varje donator gör skillnad för den låååånga väntetiden.

www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omraden/1/Verksamhet...

Svar på tråden Vill bli äggdonator