Endometrios och IVF gravid- någon?
Vilka av er har endo och har trots detta lyckats bli gravida genom IVF/ICSI?
Vilka av er har endo och har trots detta lyckats bli gravida genom IVF/ICSI?
Jag har endo och är nu i vecka 17 efter första ivf:et. Trodde aldrig att det skulle lyckas eftr alla år av "vanliga" försök utan resultat innan vi bytte läkare och fick komma på laparaskopi. Vilket resulterade i två borttagna äggledare.
Är du på g att göra ivf?
Jag har endo är gravid i vecka 22 efter 4:e ivf försöket, en liten frys. Vägen har varit tuff men det går. Jag tog hjälp av en homeopat och det fungerade för oss. Jag har vänner det även fungerat för, det var dem jag fick tippset av. Har även de som inte behövt ytterligarehjälp, förutom ivf, samt de som tagit hjälp av akupunktur. Det går.
Vart befinner du dig i allt detta?
Jag har gjort en IVF i maj 2005 och en ICSI i aug 2005. Första IVF:n misslyckades helt. 11 ägg ut men inget befruktades vilket ledde till beslutet att göra ICSI gång nr 2. Vi fick ut 14 ägg då 5 befruktades, ett till mig. Nu har vi 4 ägg frysen på UAS och ska troligtvis, med lite tur stoppa in en liten frusen rackare nästa vecka någongång, om allt går som det ska. Man ska ju ägglossa rätt dag oxå så att kliniken är öppen då det är dags att åka in.
Vi har försökt få barn sedan 2003. Jag har mkt endometrios vilket försvårar det hela. Jag har opererats med snitt för 1,5 år sedan. Usch! Att jag o min man dessutom inte är särskilt kompatibla gör inte saken lättare. Men det som känns extra spännande och som får mig att ta mig igenom detta är att vi äntligen har ställt oss i kö för hemutredning inför internationell adoption. När det väl är vår tur och jag inte har blivit gravid kommer vi att lägga detta med IVf på hyllan för all framtid. Det känns hoppfullt!
Jag har endo o det uppdagades inte före jag blev snittad för ca 4 mån sedan . Vår son är en ivf "produkt" efter föst 1 et ett flertal fet och en ny karusell ifv .....så det går fast det känns jobbit helt omöjligt är det inte o mannens simmare är inte heller av bästa kvalite.
Hej!
Jag har också endo som opererades och jag blev gravid genast efter vårt första IVF försök! Är nu i vecka 12!! Lycka till!
Vad härligt att ni finns!!! Jag ska göra min första FET på tisdag, efter 2 IVF/ICSI. Så nu hoppas vi verkligen. Grattis till er alla!!