• Vissla

Gratis resa till italien från naturamed pharma?

Jag har fått ett erbjudande på posten från naturmed pharma att följa med på en gratis resa till Italien.

Det enda jag behöver göra är att köpa natural energi från dom i en månad.

Dom bjuder på

*flyg tur och retur

*hotell 3 nätter

*frukost

*transport till och från hotellet

*guide

*en överaskning

Det enda jag behöver betala är lokala flygplats avgifter

Kan detta verkligen stämma? Det känns som bluff o båg. Googlade lite och det verkar som att dom arragerat liknande resor förut..               

• Svar på tråden Gratis resa till italien från naturamed pharma?
  • Vissla
    Iväntanpålivet skrev 2012-03-14 16:04:40 följande:
    jag fick precis en sån också. jag slängde skiten! eller...min dotter hann äta upp halva inbjudan först..

Du tycker oxå det luktar skumt :P
  • Michiyo

det fungerar som den gången min mamma fick gratis resa till en av 3 stora städer.. vad hon var tvungen var att betala skatt....... och gissa vad^^ skatten är hög på flygplan.. var samma pris när skatten betalad på detta företag som det hade kostat att boka själva flyget själv med sas.

• Vissla
    Michiyo skrev 2012-03-14 16:07:02 följande:
     det fungerar som den gången min mamma fick gratis resa till en av 3 stora städer.. vad hon var tvungen var att betala skatt....... och gissa vad^^ skatten är hög på flygplan.. var samma pris när skatten betalad på detta företag som det hade kostat att boka själva flyget själv med sas.

men vad är det för skatt då?

Den skatten borde ju vara lika dyr om man bokar själv med SAS? 
  • Michiyo
    Vissla skrev 2012-03-14 16:19:52 följande:
    men vad är det för skatt då?

Den skatten borde ju vara lika dyr om man bokar själv med SAS? 
    låt oss åka till london 2 - 6 april

bränsle och försäkring 506
    service charge 261
    air passanger duty APD 138
    sen passanger charge 158
    summa : 1063

slutpris med biljett 2029 kr. 

priser och avgifter varierar inom företagen så man måste kolla upp sånt nogrant.

ibland kan man ha tur och det blir billigare men det vet man inte.
  • Michiyo
    Michiyo skrev 2012-03-14 16:35:10 följande:
    låt oss åka till london 2 - 6 april

bränsle och försäkring 506
    service charge 261
    air passanger duty APD 138
    sen passanger charge 158
    summa : 1063

slutpris med biljett 2029 kr. 

priser och avgifter varierar inom företagen så man måste kolla upp sånt nogrant.

ibland kan man ha tur och det blir billigare men det vet man inte.
    sen kan dom ta ut avgifter för att man är i luften.. eller så kan det företag du flyger med ta ut dubbla avgifter först en från sverige sen en från det land du åker till.. det händer när man åker med BMI. men det kan ju hända som sagt att det blir billigare att bara betala avgifter.. men sånt får man ju kolla upp först.
  • Vissla

Strax över 2000 är vad en biljett till london kostar verkar det som..

• Seppo isotalo

Jag reste på denna resa 12-16/09. Resan var OK, den kostade flygplanskatten, ca 1.000 SEK per person.

Men sedan fick man att köpa mycket dyra dagsturer. Vi köpte bara en dagstur, men det blev bråk om priset, eftersom vi inte köpte paketet. Vi betalade 250 euro cash, men fick i själva verket betala ytterligare 1200 SEK eftersom vi inte fick tillbaka vår depoavgift.

Således, res bara de tre dagar, då är det billigt. Fjärde dagen kostar 650 per person och bussresorna är svindyra och dåligt guidade.

Svar på tråden Gratis resa till italien från naturamed pharma?