• UBrosenius

Mammaledig söker nya vänner och kompisar till barnen i Nybro med omnejd

Är nyligen inflyttad till Nybro med min familj, som består av man och 2 barn, en dotter på 4 år och en son på 8 månader. Själv är jag 33 år och som sagt nyligen inflyttad till Nybro och i desperat behov att träffa lite nya människor :) Skämt o sido, har insett att det inte var det lättaste att skaffa nya vänner, vilket gör hela flytten lite jobbigare :( så jag hoppas nu på detta sätt träffa på någon/ra som skulle vilja utöka sin bekantskapskrets? :) Någon som vill ta en promenad, en fika eller bara träffas för en lekdate med barnen.........

• Svar på tråden Mammaledig söker nya vänner och kompisar till barnen i Nybro med omnejd
  • Nunnion

Hej! är 26.. bor i nybro! Har en son på 2 år o några månader.. plus en till i magen =) Trivs du i nybro? ;) Allt bra annars?

• UBrosenius

Hej

Grattis till den lille/a i magen. Får man fråga när det är dags? :)
    Vet inte riktigt hur jag ska svara på frågan om jag trivs. På ett sätt trivs jag och på ett annat inte. Har varit så svårt att komma in i Nybro, känns som om alla känner varandra och är så tighta med sina gäng, vilket gör att det är svår att hitta några nya vänner, tyvärr :(

Annars är det bra, tack. Själv då?

• Nunnion

I oktober... planerar ni mer barn eller räcker det med två? =) Mjo nybro kan vara så,,, Själv lämnade jag många vänner när jag fick barn.. Många vill inte växa upp här heller.. Eller förstå att en annan gör det.. Det är en svår stad. sambon flyttade ner från Eskilstuna.. Så vi har börjat om på ny kula med lite vänner, går sisådär:p Vad gör du annars om dagarna?

• UBrosenius

Ok, då har du ju en liten bit kvar :)

Nope nu har en här fabriken gjort sitt :) men visst ibland kan man ju längta efter en sån där liten bebis, men som sagt två räcker.

Jo vi flyttade ju ifrån Nybro när skolan var slut så att säga och nu efter 14 år så har vi vänt hem igen och det var ju inte så lätt som sagt var, tråkigt.

Om dagarna plockar jag här hemma, går ut och går och försöker hitta vänner, typ :)
    Annars är jag väl rätt mycket i Kalmar då det är där mina vänner är.

Själv då, jobbar du nu? 

• Nunnion

Jag är nog mkt en familjemännsika, vänern har jag, men umgås inte så där extremt mkt med dem, ska försöka hitta något att göra sedan tänkte jag när denna är ute ur magen, någon sport! springa o grejor, har noll kondis så är nog ett måste! Om man ska ner i vikt med! Är du på då? ;)

Annars pluggar jag lite bara på komvux.. jobbade innan men det blev arbetsbrist o bla bla bla så nee.. inget jobb.. men vi löser det fint endå =) Du? Något jobb på G eller du kanske redan har? 

• UBrosenius

Är också en familjemänniska eller vad man nu ska kalla det, tycker om att vara hemma, samtidigt som jag är rastlös av mig och vill att det ska hända saker. Det där går nog inte ihop :)

Oj, ska du ut och springa, vet inte när jag gjorde det senast, vet inte heller om man vill se mig springa.
    Har länge funderat på att börja gå på gym, men kommer aldrig dit, men då kan jag ju vänta tills du ska börja motionera då :)

Ok, men snart ska du ju ändå vara hemma och ta hand om en liten bebis, mysigt :)
    Vad tycker du om att göra annars då?

Ska vara mammaledig ett bra till, sen är jag min egen så att säga.

• Nunnion

Hur länge tänkte du vara hemma? har du något du ska jobba med sedan?
    nja jag kan med vara raslös av mig, men börjar lugna mig lite där ;) Annars är jag väl en nörd.. film, spel o sådant tycker jag är kul :p Själv?

Hur tycker du allt verkar vara i nybro annars?    

Svar på tråden Mammaledig söker nya vänner och kompisar till barnen i Nybro med omnejd