• ciasim

Solskenshistoria efterlyses! Ngn som total- krisat och kommit tillbaka!

Okej, jag har vältrat mig i min egen olycka väldigt länge nu. 
    Vill läsa om andra som också har det svårt. Men hur f-n hjälper det mig eg?

SÅ: Alla ni som gått igenom en stor livskris - berätta hur ni kom ur den - kanske mot all din egen förväntan!

• Svar på tråden Solskenshistoria efterlyses! Ngn som total- krisat och kommit tillbaka!
  • Annorlunda Liv

Hej du! Glad

Jag crashade fullständigt och fungerade varken som förälder eller som arbetare. Tårarna rann bara jag tänkte tanken att jag skulle ta tag i disken. Allt blev bara för mycket. Att inte kunna utföra mitt arbete blev droppen och jag sökte vård. Jag gick till min vårdcentral, som i mitt fall var Novakliniken, och fick utskrivet Sertralin (ångest dämpande) och fick en akuttid till en KBT-terapeut. Tabletterna tar jag fortfarande och detta hände förra året.

Terapeuten slutade jag gå till efter ca 10 ggr. Det är verkligen ett tankesätt jag rekomenderar starkt. Sök på Google och läs på lite om det. Man lär sig hur man ska hantera saken när de uppstår eller kanske redan innan de gör det.
    KBT kan hjälpa många oavsett problematik så jag tycker du ska kolla på det. Säkert nått du kan få remiterat från din vårdcentral.

Må väl..

Linda {#emotions_dlg.flower}      

Svar på tråden Solskenshistoria efterlyses! Ngn som total- krisat och kommit tillbaka!