• Lotta Kvarnung

Testpanelens inlägg och bilder

Hej,

Detta är en tråd för testpiloterna som provar och utvärderar kit med babyplagg i ekologisk bomull.

Här kommer bilder, åsikter, idéer och tankar att läggas in.

// Lotta*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-05 09:20
    Nu är denna testpanel avslutad.

Det har varit ett otroligt engagemang i gruppen och jag vill ge er ett stort tack för alla bra åsikter och fina bilder.

Håll utkik, nya testpaneler kommer inom kort!

• Svar på tråden Testpanelens inlägg och bilder
  • Vic2ria

Mössan funkar bra när hon är i bärselen men så fort hon sitter i bilstolen eller ligger i vagnen så åker den nedför ögonen så hade nog behövt en mindre storlek. hade nog helst velat ha en enfärgad mössa men annars tycker jag modellen i sig är fin.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med plaggen gällande material däremot är de nog mer passande för lite tjockare bebisar och lämnar inte utrymme för smalare då bodyn tex inte är ställbar. Den djupa urringningen som många påpekat hoppas jag justeras. Byxorna ser snarare mer ut som tunna byxor än tights då det e lite pösiga men det e ok tycker jag men kanske inte ngt man därför sätter under en klänning. inget att anmärka på kofta och pyjamas mer än att jag peronligen gillar dragkedja på pyjamas. Den enda jag inte skulle köpa är bodyn men jag såg att den finns som en vanlig body utan omlott vilket passar bra på lite äldre bebisar som  min.
  • Jennie 1983

Koftan tycker jag är jättefin och lagom tjock. Men är mjuk och skön även efter 2 tvättar:) Jag kan hålla mer förgående att knapparna ev kan könnas lite sköra men och andra sidan kanske de hade blivit för klumpiga om knapparna hade varit "tjockare". Koftan får högt poäng av oss!

• Jennie 1983

Pyjamasen är lite stor för Isac 3 månader men viker man upp så är den helt ok. Den har bra passform och är mjuk och fin.  Kanske hade det varit bra med fötter eller den typen av fötter där man kan välja om man vill använda strumpa eller vanlig mudd.  Fin färg som passar både flickor och pojkar.

• Skenhede

Sammanfattningsvis:

Kofta: Älskar hur mjuk och skön den är och den härliga röda färgen. Lite lång i armarna var den men det var lätt att vika upp.
    Bodyn: Gillar omlott eftersom man slipper trä den över huvudet då det inte är populärt hos min son.
    Byxor: Är lite mer som leggings men kan vara fint till pojkar också. Skönt tyg, dock så hade jag några vita fläckar på som inte gick bort i tvätten.
    Mössa: Älskar mössan. Den sitter perfekt på min lilla pojke och är den enda mössan vi haft som inte åker ner hela tiden. Helt perfekt är den.
    Pyjamas: Älskar pyjamasen också. Även om den var lite stor så satt den bra runt fötter och händer.

Utav dessa plagg skulle jag definitivt köpa 4 av 5 plagg i butiken. Plaggen har sköna tyg och sitter bra. Skulle dock vilja ha lite mer färger att välja bland.

• AngelicaL84

Byxorna vi fick satt tyvärr för tight på min son, föredrar mudd på byxorna jag köper till han så att de sitter skönt om magen. 

• Anne78

Här kommer en bild på koftan!
    Jag tycker att den är väldigt tunn och "sladdrig".  Ärmarna är långa och blir inte bra när man viker upp dem. Det ser bara slarvigt ut efter en stund.

• IdaLundin

Här bifogar jag en bild på min son som nu är 1månad På sig har han pyjamasen som är lite stor för honom då det är 62/68. Härligt material och mjuka sömmar. Alla sömmar och tryckknappar är hela. Det enda jag kan uppfatta som negativt är att pyjamasen är ganska bred över magen.

• IdaLundin

Här bifogar jag en bild på min son som nu är 1månad på sig har han byxor och kofta från Åhléns storlek 62/68. Som ni kan se på bilden är kläderna lite stora men jag hade tyvärr ingen möjlighet att byta till rätt storlek. Koftan är fin men jag gillar inte riktigt materialet då det väldigt lätt töjs ut och blir hur stor som helst.
    Byxorna faller mej helt i smaken. Jag gillar färgen som passar till både tjejer och killar. Sedan gillar jag materialet som är slitstarkt och det är lätt att få bort smutsfläckar.

• IdaLundin

Här bifogar jag en bild på min son som nu är 1månad på sig har han pyjamasen som är lite stor för honom då det är 62/68. Härligt material och mjuka sömmar. Alla sömmar och tryckknappar är hela. Detta plagg gillar jag och skulle gärna köpa det i butik. Jag gillar att det inte är fötter på pyjamasen!

• IdaLundin

Jag måste bara lägga in ett extra inlägg med lite beröm till Åhléns som har ekologiska kläder! Jag värnar om miljö och är noga med vad mina barn använder för kläder. Hos er kommer jag definitivt handla ekologiska kläder.

• IdaLundin

Nu när jag har gjort veckans utvärdering av mina plagg så ser jag att många har skrivit här att de har haft vita fläckar på leggings. Jag fick hem ett par röda och jag har inte sett några sådana fläckar. Mina var fin och fräsch i färgen.

• Linneamagnusson

Håller med om att det skulle ha funnits fler roliga färger att välja bland !

• IdaLundin

Mitt betyg för byxorna är bra material, dock skulle jag gärna ha en bred mjuk mudd uppe vid midjan istället för resorband. Annars fin och fräsch i färgen.

• IdaLundin

Idag har vi varit på fest och Sigge har haft mössan på sej. Den börjar passa bättre i storlek nu när han nästan är två månader. Fin mössa med mjuka sömmar.
  • IdaLundin

Överlag har jag varit mycket nöjd med kläderna. Det enda jag inte har satt in bild på är bodyn då den var så stor. Den är blå/vit i färgen och var av mjukt och härligt material. Det enda som är negativt är att den är väldigt bred i modellen till min son. Tack för att jag fick delta och vara testpanel. Det gör jag gärna om då det varit roligt att verkligen analysera kläder och dess kvalitée. Mvh/Ida

Svar på tråden Testpanelens inlägg och bilder