• Sieva

Uppvaktning från arbetsgivaren?

Jag ställer min fråga främst till mammor och undrar hur/om ni blev uppvaktad från era arbetsgivare efter ni fick barn.  Fick ni kort?  Blommor?  Present till bäbisen?  Present till mamma?  I så fall kom det från arbetsgivaren eller kollegorna (typ efter en insamling)?  När, alltså efter en vecka eller efter två månader?  Var det någon skillnad mellan första, andra, tredje osv barn?  Har era arbetsgivare en fast policy?  Vet alla om det i så fall?

*nyfiken*

• Svar på tråden Uppvaktning från arbetsgivaren?
  • J1983

I mitt fall så var det inte arbetsgivaren som uppvaktade utan chefen o mina kollegor o då med insamlade pengar. Med första barnet fick jag present efter typ två månader och med andra barnet efter ca fem månader i samband med att jag sa upp mig från jobbet o blev avtackad :)

• J1983

tror inte direkt det finns nån policy men det var alltid dessa insamlingar...

• Duckan

Jo, när vi kom på besök på jobbet fick vi en hel hög med kläder från våra chefer (vi hade samma arbetsplats maken och jag). Umgicks privat med en kollega och de var hemma hos oss och uppvaktade med present.

• Butterscotch

Med första barnet blev jag uppvaktad medelst blommor som skickades hem, från min chef och mina kollegor.

Andra barnet gav ingen uppvaktning alls. Då hade jag precis bytt gruppering och chef så vi kände inte varann så bra, kanske trodde de att min förra chef skulle ordna en insamling. I samma veva fick en annan tjej i min nya grupp barn och då blev jag kontaktad (under min mammaledighet) och tillfrågad om jag ville vara med på en present till henne (alla skulle bidra med 100 kr). Det kändes ju ganska märkligt... Tror inte att de var medvetet otrevliga, det berodde nog snarast på obetänksamhet. Jag betalade och såg glad ut.

• Havsjungfrun

Hos oss har kollegiet en presentkassa som vi samlar in till då och då. Den används när vi ex. uppvaktar nyblivna föräldrar.

Svar på tråden Uppvaktning från arbetsgivaren?