• Vissla

    Marsvinet bet mig

    Klippte precis klorna på ett marsvin, som inte tyckte det var speciellt skoj, så hon bet mig...

    Måste jag åka o ta en stelkrampsspruta nu? Jag har inte tagit nån stelkrampsspruta på över 20 år, var väl kanske 6år sist.. Hon bet hål i skinnet så jag blöööööder :( 

  • Svar på tråden Marsvinet bet mig
  • Vissla
    Psychadelia skrev 2012-03-15 12:14:58 följande:
    Du har väl gått i skola i Sverige? Då fick du stelkrampsspruta när du var 10/11 år och gick i åk 4. Jag har inte tagit någon ny sen dess (är nu 30) och blir biten av hundarna heeela tiden, när jag frågade vct så tyckte de inte att jag behövde ta nån ny spruta... Stelkrampsbakterierna finns väl i jord förresten så om inte ditt marsvin varit ute och bökat så bör det ju inte vara någon fara...

    Finns i avföring också o jag kan inte garantera att hon inte ätit sitt eget bajs, sen är det föresten så fint väder ute så det hade inte varit konstigt om hon varit ute..

    Men jag tog ingen spruta när jag var 10, jag är livrädd för sprutor och fick en panikångest attack när jag skulle ta sprutan. 
  • Vissla
    Psychadelia skrev 2012-03-15 12:15:50 följande:
    Du bet väl tillbaka förresten? Det lilla svinet ska väl också ha spruta om du måste?

    haha, nej jag tappade henne ner i golvet eftersom det gjorde så s***ans ont, tycker det var "straff" nog
  • Vissla
    Psychadelia skrev 2012-03-15 12:19:14 följande:
    Taskigt läge.

    mm.. Just nu sitter jag o överväger om jag ska åka eller inte..

    Om jag får stelkramp måste jag åka in till akuten och vårdas på intensiv avdelning, det låter ju inte så kul det heller 
  • Vissla
    Psychadelia skrev 2012-03-15 12:25:41 följande:
    Nä det lär bli många fler sprutor om du skulle åka på stelkramp helt klart.

    Ja men hur stor är verkligen risken att jag frå stelkramp? Dom sprutorna är ju inte samma sak heller, då brukar dom ju spruta in allt i typ droppet, dropp klarar jag av
  • Vissla
    gravid skrev 2012-03-15 12:38:36 följande:
    Lägg ner nu!

    Troll

    Vadå troll? vad är det som får dig att tro att det är en troll tråd? Att jag är sprut rädd? Att jag klarar av en sjukhusvistelse men får en ångest attack om jag måste ta en spruta?
  • Vissla
    Psychadelia skrev 2012-03-16 08:29:41 följande:
    Det går ju inte att säga hur stor risken är. Hur gjorde du?
    Jag fick en ångest attack och stannade hemma.. så jag får väl se om ett tag om det var det dummaste beslut jag nånsin gjort. inkubationstiden är 3 till 21 dagar. Så nu har jag tre veckor på mig att ha ångest över att jag inte vågar ta sprutor
  • tantS

    Kommer ihåg när ett av mina marsvin bet mig i fingret näör jag va liten (gick emellan när de bråkade). Fingret blev helt svullet, rött och varigt. Tillslut fick skolsystern hjälpa mig lägga om såret.  Rätt så äckligt :P Tvätta iaf noga och va vaksam om det blir infekterat!

  • Vissla
    tantS skrev 2012-03-16 09:03:26 följande:

    Kommer ihåg när ett av mina marsvin bet mig i fingret näör jag va liten (gick emellan när de bråkade). Fingret blev helt svullet, rött och varigt. Tillslut fick skolsystern hjälpa mig lägga om såret.  Rätt så äckligt :P Tvätta iaf noga och va vaksam om det blir infekterat!



    Nu har det gått snart ett dygn o fingret verkar må bra hittils.

    Dum som jag är glömde jag att tvätta det. Tvättade först när sköterskan på 1177 sa åt mig Skäms 
Svar på tråden Marsvinet bet mig