• Lovi

Ni som väntar andra barnet, när började magen synas?

Som rubriken, ni som väntar andra barnet när började magen synas? Sist kunde man se en kul i v 14 om jag hade tighta kläder, med lösare kläder klarade jag mig fram till v. 17. hur kan man förvänta sig att det blir nu med andra barnet?

• Svar på tråden Ni som väntar andra barnet, när började magen synas?
  • Guntrum

Med mitt första barn syntes det inget på mig när vi var på RUL men nu gravid med mitt andra barn så började det synas i v 14 ungefär

• pluttskrutt

Jag är gravid med andra barnet nu och har precis berättat på jobbet, jag är i v.27. Förra veckan syntes magen inte alls, i början av den här veckan blev den tydligare och nu i slutet av veckan har jag en lite kula.

Med första barnet hade jag en liten kula runt v. 20.

• Lovi

Ska bli spännande att se, trodde den brukade komma tidigare med andra barnet.

• september70

Jag väntar nr 8 Foten i munnen här syns inget ännu, vecka 16 i morgon.Kan t.o.m sova på magen ännu Skrattande

• Lovi
    september70 skrev 2012-03-16 09:31:43 följande:
    Jag väntar nr 8 Foten i munnen här syns inget ännu, vecka 16 i morgon.Kan t.o.m sova på magen ännu Skrattande
    Men oj! Helt uppenbart har jag missförstått det här med magen och andra barnet :) och grattis till en åtta!
  • Elli 419

Med nr 1 syntes en lite kula och byxorna spände så jag började anv. mammabyxor i v. 15, med nr 2 har jag precis tagit fram mammakläderna förra veckan, då var jag i vecka 12-13 och jag blev första ggn tillfrågad av en bekant om jag är gravid :) Hade då berättat åt de närmaste och några av dem gissade sig till det då... SÅ visst växer magen snabbare den här gången för mig.

• Lisen08

I v 6! men då är det ju inte bebis som tar plats utan tarmarna som typ slappnar av. Har haft mammakläder sen ett antal v, är i v 16 nu. Hade gärna väntat lite till.
    Men blev stor ganska tidigigt med sonen också, men inte som nu.

• Konvaljen

Väntar visserligen tredje barnet men både andra gången och den här har magen kommit tidigt. Nu är jag i vecka 18 och shit alltså, vad stor magen är. Har dessutom moderkakan i bakvägg så jag känner bebisen väldigt tydligt också, känns absurt att det är så lång tid kvar.

• Madeleine 214

Men oj! Jag fick frågan om jag väntade barn i vecka 10 nu med nummer två! Och då blev jag glad för när jag väntade min första fick jag stå upp på bussen till 8 månaden utan att någon erbjöd mig deras plats....

• iina88

Hej, på mig började det synas i vecka 6 redan. nu är jag i vecka 13 och folk tror att jag är i månad 7 =/ ( är ingen överviktig person) men mage det får jag :)

• sommar2001

Är gravid i v17 och det syns ordentligt i tighta kläder. Började synas runt v 14 men jag kan med rätt klädval dölja magen och skylla på för mycket påskgodis.

• DenBlygaViolen

Är i v6 och min mage är så svullen pga uppblåsta tarmar= jobbigt :/

• honeydew

Började väl synas för mig och mannen i v 13-14 men berättade inte på jobbet förrän i v17, och då kunde jag fortf dölja i rätt kläder. Efter v19 började det bli en riktig kula som jag lät synas

• tulip79

Med första barnet syntes magen i vecka 9, nu andra gången var det någon vecka tidigare.

Svar på tråden Ni som väntar andra barnet, när började magen synas?