• Mellanmjölkens land

Vad behöver vi för kläder till utlandsresan?

Vi ska till medelhavet med vår lilla tjej nu i maj. Hon kommer då vara 13 mån så kläderna från förra sommaren är urvuxna med råge

Här hemma är det ingen katastrof om man upptäcker att det är nått man saknar men vi vill inte tillbringa hela veckan med att jaga kläder. Hjälp oss med vilka kläder vi behöver!

Vi har:
    1 ärmlös klänning
    3 par tunna byxor
    t-shirtar
    1 solskyddsdräkt (passar antagligen fortfarande då om hon inte växer för mycket tills dess och kan användas som reserv)

Utöver det har vi vanliga kläder som hon har nu.

• Svar på tråden Vad behöver vi för kläder till utlandsresan?
  • Dixie

jag hade nog tagit mer några fler klänningar - och glöm inte skor/sandaler!

• Vaniljkex

Man kan alltid lamna in klader pa tvatt pa hotellet oxa, glom inte det. Utover fler klanningar och tunna skor, skriv upp solhattar, de blir oftast blota om ni badar, sa flera behovs, och en tunn kofta/jacka for kyliga kvallar.

• Mellanmjölkens land

Vi har tillgång till tvättmaskin (ska hälsa på släkt) men eftersom det här är första sommaren har vi inte riktigt koll på vad och hur mycket som behövs.

Shorts? Behöver man sånt eller är det bättre med tunna långbyxor?

• Vaniljkex

Tycker att det ar mer praktiskt med klanning an med shorts, men det ar ju en smaksak.

• cajsasmamma

Jag skulle ha med flera tunna långärmade tröjor eller tröjor som täcker axlarna iaf.

• Mellanmjölkens land

Vi har börjat att ha henne blöjfri kortare stunder i stort sett varje dag och det verkar som att olyckorna blir fler om hon går med rumpan bar. Ingen blöja = dags att kissa. Det finns inte trosor i så små storlekar

• Mellanmjölkens land
    cajsasmamma skrev 2012-03-17 23:33:28 följande:
    Jag skulle ha med flera tunna långärmade tröjor eller tröjor som täcker axlarna iaf.
    Vi har massor med t-shirtar i olika storlekar. De största (ärvda och används mest för att sova i) slutar nedanför armbågen. Tanken är ändå att köpa några tunna, långärmade tröjor. Bra mot myggen om inte annat
  • mia maria

Shorts såklart, eller fler klänningar, för det kan ju vara otroligt varmt i maj, beroende på var ni ska?
    Jag ahr visserligen två söner, men till dem har jag tagit med trekvartslånga byxor (byxor som går att vika upp) samt lite längre shorts, utifall det nu är kyligare någon dag eller om kvällen.
    Men när vi var ner till Medelhavet i slutet av maj förra året så var det riktigt varmt hela veckan, så vi behövde aldrig frysa!

T-shirtar går åt, samt linnen; mina barn brukar ha dem på stranden eller vid poolen, när de inte badar.
    Dessutom spills det lätt glass o annat
    Någon form av badtofflor är bra om ni ska vistas vid badstrnd eller pool.
    Någon tjockare tröja/kofta till kvällen.

• Mellanmjölkens land

Kom på att vi har ett par shorts redan

Ett par sandaler och en till solskyddsdräkt står redan på inköpslistan. Det är nästan exakt 2 mån kvar och hon håller precis på att lära sig gå nu så det är svårt att veta hur aktuellt det kommer vara med badtofflor. Det lär inte bli några heldagar vid vattnet direkt, snarare en stund på morgonen och kanske lite på eftermiddagen

• Kodia
    Mellanmjölkens land skrev 2012-03-19 20:40:54 följande:
    Kom på att vi har ett par shorts redan

Ett par sandaler och en till solskyddsdräkt står redan på inköpslistan. Det är nästan exakt 2 mån kvar och hon håller precis på att lära sig gå nu så det är svårt att veta hur aktuellt det kommer vara med badtofflor. Det lär inte bli några heldagar vid vattnet direkt, snarare en stund på morgonen och kanske lite på eftermiddagen
    Det kan vara halt vid poolen, men då funkar det jättebra med ett par vanliga sockar! De slits dock väldigt mycket, så ta inte favoriterna...
  • Anne69

Shorts + fler klänningar. Klänningarna är ofta det allra bästa klädesplagget tycker jag. Då kan de gå med rumpan bar och ändå se klädda ut. Vi brukar i princip ha en klänning med per dag.....dvs 7 st per vecka

• Anne69

Och det brukar vara rätt kyligt vid medelhavet i maj......så långärmat + en fleeckofta är också bra!

• Krake

I somras när vår son var 1 år hade han alltid tunna ljusa långbyxor, typ mjukisar av t-shirttyg och långärmade t-shirts eller blusar. Kortärmat och kortbyxor är inte svalare än tunna luftiga långärmade och -benade kläder, däremot ger de ju inget solskydd.

• Mellanmjölkens land
    Krake skrev 2012-03-20 19:07:49 följande:
    I somras när vår son var 1 år hade han alltid tunna ljusa långbyxor, typ mjukisar av t-shirttyg och långärmade t-shirts eller blusar. Kortärmat och kortbyxor är inte svalare än tunna luftiga långärmade och -benade kläder, däremot ger de ju inget solskydd.
    Är väl oxå lite inne på den linjen
  • Machapuchare

En skjorta att dra över som solskydd kan vara bra.
    Samt en tunnare jacka, typ luvtröja eller tunn fleece.

Svar på tråden Vad behöver vi för kläder till utlandsresan?