Millan85 skrev 2012-06-18 10:14:53 följande:
Var ett tag sen man skrev i den här tråden nu...hur går det för er alla?
Flyter på ganska bra här, blodsockret fortfarande under kontroll, är i vecka 29 nu och senaste hba1c låg på 36.
Känns som att tiden går ganska fort såhär lite senare i graviditeten :) Har väldigt mycket sammandragningar vilket är lite jobbigt men annars inga komplikationer hittills :)
Har fortfarande små doser, lantus på morgonen 14 enheter och novorapid mellan 3,5-5 enheter innan måltid.
Försöker att hålla mig till lågkolhydratkost men äter potatis till middag nu, undviker fortfarande pasta, ris och bröd. Funkar rätt så bra men får ju ta lite mer insulin.
Grazzy, du måste ha fått barn vid det här laget? :) Hoppas allt gått fint.
Jeszicka, hur går det med försöken?
Skogsnattviol, vilken vecka är du i nu och hur går det?
Jo det går bra. Jag är v12 nu och ska göra KUB på måndag. Visste först inte om jag ville men jag tror ju inte att det är någon fara men nog leder det till många etiska ställningstaganden. Mitt landsting erbjuder alla KUB oavsett ålder.
Blev lite illamående i v.8-10 bättre v11 men nu jävlar har helvetet brutit ut. 3dagar med jätteillamående. Har spytt lite idag men det kommer liksom inte upp fast ansiktet skrynklar ihop sig och blir rött och hela mellangärdet krampar. Konstigt. Det som framkallar äcklet är koskit och flugor (kan knappt skriva ner det nu utan att kvälja fy) varav båda sorterna finns i mängder hos mig. suck.
Annars inga komplikationer. Lite molvärk och så men helt överkommligt. Min "övre" bilring har växt medan den nedre har krympt (har lyckats gå ner nästan 4kg med bra kost nu) så jag vet i sjutton vad som hänt. Hur kan det omfördelas så? Skyller på hormonerna. Bara att köpa den nya magringen och förhoppningsvis börjar det snart synas där nere med...haha