• Meowth

Gravid spontant med syskon?

Ni med Pco, har ni lyckats bli spontant gravida med syskon? Hur lång tid tog det? Har ni regelbunden eller någorlunda regelbunden cykel? Tog ni ägglossningstest och fick utslag?
    Berätta gärna mer

Vi pratar lite försiktigt om ett tredje barn och det vore fantastiskt att faktiskt inte behöva  hormoner, läkarundersökningar och biverkningar denna gång i så fall.
    Vi får heller ingen hjälp via landstinget, vilket jag såväl förstår och kommer i så fall gå privat denna gång.

It takes backbone to lead the life you want
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid spontant med syskon?
  • Nordanvinden08

Vi gick privat med puregonbehandling i två år när vi försökte bli gravida med andra(gick på högkostnadskortet) Fick ett ma och ett mf. Så efter sista mf orkade vi inte längre utan sa att vi tar en paus...tänkte gå på ivf till våren... Gissa om stor förvåning när jag blev gravid på en gång!!! Är nu i v17:) Jag har väldigt sällan mens och ägglossning utan stimuleringshjälp( mens kanske max 2ggr/år) Så det är verkligen ett litet under i magen.
    Ägglossningstest har aldrig fungerat på mig...får inga utslag, så jag har alltid fått ta äl-spruta när det är dax.
    Sen har min läkare sagt att ju äldre man blir ju fertilare blir man när man har pco:) Låter ju positivt!
    Lycka till nu!!!

• Selfish Geene
    Meowth skrev 2012-03-17 13:05:27 följande:
    Ni med Pco, har ni lyckats bli spontant gravida med syskon? Hur lång tid tog det? Har ni regelbunden eller någorlunda regelbunden cykel? Tog ni ägglossningstest och fick utslag?
    Berätta gärna mer

Vi pratar lite försiktigt om ett tredje barn och det vore fantastiskt att faktiskt inte behöva  hormoner, läkarundersökningar och biverkningar denna gång i så fall.
    Vi får heller ingen hjälp via landstinget, vilket jag såväl förstår och kommer i så fall gå privat denna gång.
    Älskar syftningsfel!!Skrattande
  • Capt Janeway
    Selfish Geene skrev 2012-03-17 14:06:12 följande:
  • Meowth
    Selfish Geene skrev 2012-03-17 14:06:12 följande:
    Tungan ute Älskar hela förvirrade texten som jag redigerade men blev helt galen iaf för jag skickade utan att korrekturläsa. Tur att det inte är "Hänt extra" som behöver artikeln Tyst
  • Selfish Geene
    Meowth skrev 2012-03-17 14:48:51 följande:
    Tungan ute Älskar hela förvirrade texten som jag redigerade men blev helt galen iaf för jag skickade utan att korrekturläsa. Tur att det inte är "Hänt extra" som behöver artikeln Tyst
    Jag tror att de flesta utan problem förstår vad du menar, men kul är det iaf ;)

Dessutom flyttas tråden upp varje gång ett nytt inlägg skrivs så att den hålls aktuell tills de som tråden gäller hittar hit och kan svara.

Ingen orsak!
  • Meowth

Great Nordanvinden Det finns hopp. Jag har lyckats två gånger med Pergotime men jag mådde ganska dåligt av de kurerna så det får gärna vara lite bättre odds med oss den här gången.
    Jag har mens varje månad men ägglossning max ett par gånger om året och får inte heller utslag på tester.
    Jag ringde kk igår och de vill att jag kommer på vul för att se så att jag är fri från cystor, för jag har mer värk nu både kring mens och ägglossning...
    Det får hemskt gärna innebära att kroppen fungerar bättre, men jag kan även ha en del ärrvävnad från mina två akutsnitt och en laparoskopi.

• Meowth
    Nordanvinden08 skrev 2012-03-17 15:02:24 följande:
    Då säger jag bara lycka till!!!!
    Tackar och stort grattis till er !
  • Archandra

Jag har PCO och fick behandling med pergotime och pregnyl (spruta) för att bli gravid med första barnet. Efter förlossningen började vi aldrig skydda oss, utan tänkte att "blir det så blir det". Just när jag hade börjat fundera på att söka hjälp för ett syskon, blev vi gravida på helt naturligt sätt. Vår dotter var då två år och nio månader.

Jag hade ingen koll alls på min cykel, vi använde inte ägglossningstest och min mens var allt annat än regelbunden. På det hela taget hade vi en enorm tur och vi har nu två fina tjejer!

• Treasures

Jag har PCO's och innan vi gick vår dotter hade jag mens 2-3 ggr per år. Det krävdes trippel dos Pergotime, Metformin och akupunktur innan jag blev gravid. Vi har inte heller använt nåt skydd sen hon föddes och då hon var ett år hade jag inte fått tillbaka mensen så då var jag till KK och fick Provera och Metformin utskrivet. Skulle ta Provera var tredje månad gör att gå mens, men med hjälp av Metforminet började jag få mens av mig själv, till en början ganska oregelbunden men sen var 30-35 dag. I november provade jag ÄL-test mest av nyfikenhet och gick utslag och sedan mens 14 dagar senare. I december blev jag gravid, utan att ha äl-testat och bara myst en gång. Tyvärr blev lyckan kortvarig då jag fick missfall. Men nu vet vi iaf att jag kan bli gravid utan hjälp och nu gör vi första försöket efter missfallet, hoppas på ÄL vilken dag som helst.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Meowth

Grattis Archandra!  Beklagar mf  Treasures Rynkar på näsan.
    Håller tummarna att ni ska få syskon Treasures inom en snar framtid

Jag får lite kalla fötter så det blir verkligen att ta distans med tankarna. Vi försökte så länge första gången så när jag börjar noja får jag sysselsätta mig med annat och tänka; blir det så blir det.

Det är riktigt roligt att läsa andras berättelser och det ger hopp. Jag arbetar på vikten också medan vardagen rullar på för det kan ju bara ge fördelar det också.

• Treasures

Tack Meowth!

Jag hade nog också lite kalla fötter för att börja försöka bli gravid igen innan vi nu blev det mer eller mindre oplanerat. Vi har alltid sagt att vi vill ha fler än ett barn, och jag har tyckt att 2½ - 3 år mellan barnen vore det optimala. Men jag kände mig ändå inte redo att verkligen ta steget och bestämma att nu satsar vi på ett syskon och jag tror att det berodde på att jag mådde så bra, allt flöt på med livet som småbarnsföräldrar, jobb och så. Var nog rädd att det skulle bli samma visa som första gången och att jag skulle må lika dåligt som jag gjorde då.

Vi blev såklart överlyckliga när jag var gravid och att vi inte behövt kämpa och inte fanns det en tanke på att det inte skulle gå vägen. Så nu har jag mått ganska dåligt och känner att jag inte kan lite på min kropp, precis som innan. Men jag känner ändå peppen att försöka aktivt nu för nu var vi så inställda på att få ett till barn och vill verkligen att det blir så snart. Får se hur kroppen beter sig nu och om den verkar strula kommer vi att ta hjälp ganska snart...vill inte att tiden rinner iväg utan att vi har nån ärlig chans. 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • icka76

Jag har PCO men blev faktiskt spontant gravid med vår dotter efter 1,5 års pergoknaprande och 2 stycken ma:n. Vi gjorde ett uppehåll med pergon efter det sista ma:t för att vänta på IVF. Började då med rosenrot och fick egen äl för första gången. Vår dotter är nu 1,5 år och jag har haft regelbundna äl + mens sedan jag slutade att skydda mig i januari förra året. Vi har tänkt börja försöka med syskon nu i maj och givetvis så har det börjat krångla med äl Från att ha varit regelbunden så har det nu gått snart 2 månader sedan förra mensen. Vill helst inte börja med pergo för jag släppt för många ägg när jag åt det sist. Ma nr.1 var med tvillingar och ma nr. 2 var med trillingar. Ska till min läkare i början av maj nu för att diskutera fortsättning och få en ordentligt undersökning.

Treasures: Hej vännen! Det  var lägesedan. Beklagar ditt mf, det är jobbigt att gå igenom men man kommer oftast ut lite starkare på andra sidan. Håller tummarna för en spontan graviditet till för jag vet ju hur tufft ni hade att få till er dotter. Kram.

• Treasures

Tack Icka76 och lycka till själv när ni sätter igång. Jag fick positivt ÄL-test idag, så nu ska här mysas. Har bloggat endel om allt som hänt och hur vi nu kämpar vidare om du vill läsa mer. Finns under min presentation. Vore kul att följas åt denna gång med. Hur är livet som mamma nu då?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • icka76

Treasures: Jag läser gärna din blogg och tycker att det skulle vara jätteroligt om vi kunde följas åt även med tvåan. Livet som mamma är jättebra. A är världens mysigaste unge samtidigt som hon kan driva mig till vansinne Håller tummarna att myset ger resultat

Svar på tråden Gravid spontant med syskon?