• Mamma till C

Får ingen hjälp av pappan!!

Har en 3 veckors son och får ingen hjälp av min sambo som är pappan. Jobb, fester och andra nöjen är viktigare!! Jag har sagt att jag vill att han ska vara hemma mer men får mig att framstå Som den dåliga! Hur kan man få fram det bra utan att han lägger det på mig!

• Svar på tråden Får ingen hjälp av pappan!!
  • lnflrmn

Jobba måste man, men fest och nöjen med en 3 veckors får stå tillbaka. Min man gick ut på enstaka saker när vår son var så liten bara!

• Callan

Oj oj, sätt ner foten genast!
    Om han är så frånvarande nu så lär det ju knappast bli bättre sen...

Du får kasnke lov att vara en bitch om han inte förtår vanligt resonemang, men se till att göra ngt åt det omgående för framtidens skull!
    Säg rakt ut som det är.
    NI har blivit föräldrar.
    NI har ett annat ansvar nu.
    NI båda behöver prioritera annorlunda mot förut. 

• Mamma till C

Tack för svar, tycker jag att ner foten och sagt exakt det du skrev några gånger men han verkar inte förstå! Ringde hem han vid 19från en festikväll för att lillen varit orolig hela dagen och skrek i 2h, han kom hem men stack tebax till festen sen igen!! Varför är han inte orolig för sin son! Jag är orolig för mycket men det är ju för att allt är så nytt. Är så kluven trodde man skulle få lite avlastning av sin sambo!!

• skogsvitter

Men ärligt talat, varför har du skaffat barn med en sådan man till att börja med? Har ni inte kommunicerat innan om detta med att bli föräldrar? Att ni är två? Hur var han innan? Om han inte förstår nu så kommer han ju heller inte göra det. Tycker han att det är viktigare att festa i så hög grad så har han problem, du kanske borde tipsa om AA och dra...

• La Lola
    skogsvitter skrev 2012-03-17 23:34:45 följande:
    Men ärligt talat, varför har du skaffat barn med en sådan man till att börja med? Har ni inte kommunicerat innan om detta med att bli föräldrar? Att ni är två? Hur var han innan? Om han inte förstår nu så kommer han ju heller inte göra det. Tycker han att det är viktigare att festa i så hög grad så har han problem, du kanske borde tipsa om AA och dra...
    Håller med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Whitetrash86

jösses.. min son är nu 5 veckor och min sambo har inte ens yttrat sig om nöjen eller nått.  När kompisar vill träffas får dom snällt sitta här i våran soffa!

du får ta till hård handskar och få din sambo att förstå att du behöver avlastning, för detta kommer nog annars bara bli värre med tiden...

• GustafM
    Mamma till C skrev 2012-03-17 23:04:09 följande:
    Har en 3 veckors son och får ingen hjälp av min sambo som är pappan. Jobb, fester och andra nöjen är viktigare!! Jag har sagt att jag vill att han ska vara hemma mer men får mig att framstå Som den dåliga! Hur kan man få fram det bra utan att han lägger det på mig!
    Du kan ju hälsa honom att han missuppfattat jävligt grovt vad det innebär att bli pappa om han håller på så. De närmsta 18 åren av hans liv kommer handla om barnet, inte om hans festande och nöjen. Ju snabbare han fattar det ju bättre, både för hans egen skull och för barnet.
  • lnflrmn

De flesta pratar mycket om hur det ska bli och vad man gör och inte gör som föräldrar - INNAN barnet kommit. Efter barnets ankomst fortsätts det som innan, med resonemanget att livet inte är slut för att man skaffat barn. Ibland har man alltså pratat med med mannen om detta innan, men prat och handling är inte alltid detsamma.

Svar på tråden Får ingen hjälp av pappan!!