Ersätter ni om era barn har sönder andra barns leksaker?
Hejsan!
Har tre barn och de är i mitt tycke relativt lugna men ändå emellanåt normalt livliga. Våra bekanta med barn bjuder ofta hem sig till oss vilket är kul för barnen såklart! De två senaste besöken har resulterat i trasiga leksaker... (Ja genom åren har flera saker gått sönder men nu har det ändå varit dyra saker...) Först slogs en sak sönder medvetet av en 5-åring och mamman fick veta vad han gjort och sa åt sitt barn. Nu idag hade vi på nytt besöka och nog gick ett väldigt tåligt instrument sönder som våra barn haft i flera år utan att lyckas ha sönder... Mamman blev arg och sa till barnet.
Jag tycker det är väldigt kul att få besök och det tycker även barnen men vid dessa tillfällen har ingen av föräldrarna ens erbjudit sig att ersätta det barnen haft sönder - hur gör ni??? Det händer att vi även besöker bekanta och mina barn har hittills aldrig haft sönder något och jag känner spontant att hade de gjort det skulle jag direkt erbjudit mig att ersätta oavsett hur små sakerna varit!!!
De två senaste sakerna kostade ca 200:- st och det var leksaker som ska tålas att leka med men inte om barnet gör vad det kan för att ha sönder det!!! Våra barn blir såklart ledsna när sakerna förstörs och säger när barnen på besök åkt hem att de inte vill leka med dem om de har sönder saker och nu är jag så trött på detta att jag inte tänker ta hit någon på länge!!!!!!! Vad tycker ni om att åtminstone erbjuda sig att ersätta?