• Anonym (kåtman)

Ännu en tråd om för hög sexlust!

Ja det är ju inte den första tråden om det här ämnet men jag tänkte jag startar en ny i alla fall :)

Jag "lider av" för hög sexlust. Skulle helst vilja ha sex med min fru varje dag men hon har ett betydligt lägre behov. Max en gång i veckan, men egentligen räcker det med 1-2 gånger per månad! Vi har pratat och pratat, jag har hållt mig "på avstånd" för undvika press osv osv.

Nu har vi försökt i snart 8 år. Jag börjar inse att detta inte kommer att ändras. Vi har perioder som är bättre men det handlar hela tiden om att jag vill och hon mer eller mindre ställer upp på att diskutera/försöka hitta lösningar.

Jag börjar komma till insikten att vi människor bara är så sjukt olika. Vissa gillar sport, andra gillar konst. Vissa njuter av mat, andra äter för att överleva.

Vissa vill ha sex ofta! Andra nöjer sig med några enstaka tillfällen.

Det är bannemig inte lätt att vara lika på alla plan men det tär verkligen på förhållandet om sexlusten är för olika.

Nu till min frågor: Går det att minska sin sexlust? Och hur har ni andra lyckats hitta balans?

Jag kan säga att vi provat massor. Ett tag öppnade vi oss väldigt och diskuterade våra innersta fantasier. Det fick igång min fru litet mer. Hon hade högre sexlust i 1-2 månader, men sen föll allt tillbaka igen.

Hon säger att hon måste vara utvilad, inte vara stressad och helst känna sig snygg. Annars har hon ingen sexlust mer eller mindre.

I mitt fall räcker det att jag är vaken, har min vackra fru i närheten och inte är sjuk (dvs ingen feber eller liknande). Då kan jag ha sex 2 gånger om dagen utan problem!

• Svar på tråden Ännu en tråd om för hög sexlust!
  • Anonym (kåtman)
    maaammaaa skrev 2012-05-31 20:20:56 följande:
    Det finns nog bara ett sätt att minska sexlusten. HÅRDTRÄNA. Du blir så hög på endorfiner att sexet tappar sin charm.
    Tränar 5 dagar i veckan. Så nää det där stämmer inte.....
  • Farau

Enligt min erfarenhet ökar sexlusten när jag tränar, vilket jag gör 5-6 ggr per v. Och är i stort sett alltid sugen Skrattande

• whybother
    Smecker skrev 2012-03-22 13:32:11 följande:
    Obegränsad kärlek innebär i alla fall för mig, bland annat, att man är öppen för sin partners behov. Om det där är din partners behov, medan dina är ingen sex alls, ever, så vore det garanterat mer kärleksfullt att släppa honom fri än att förvägra honom att må bra.

• Anonym (kanske...)

Hur reagerade hon då? Förklarade du orsaken? Vad sa hon?

Anonym (kåtman) skrev 2012-05-31 09:53:07 följande:
    Jag har faktiskt lämnat min fru och skaffat en älskarinna. Och vi pippar nästan dagligen

Älskar verkligen min fru men jag orkar inte leva utan sex. Så jag tog steget och lämnade henne. Hon är förkrossad men hon såg det nog komma. Jag saknar min fru på många sätt men jag vill inte tillbaka till ett sexlöst förhållande.

Bättre att vara kompisar då.

• Anonym (kåtman)
    Anonym (kanske...) skrev 2012-06-06 01:16:03 följande:
    Hur reagerade hon då? Förklarade du orsaken? Vad sa hon?
    hon blev ledsen men vi har ju pratat om detta länge!
    Nu har det gått ett tag till. Det bästa jag gjort var fan ta mig att göra slut och börja knulla på annat håll! Rekommenderas starkt!

Sluta leva i sexlösa förhållanden! Det finns bättre liv!
  • CygnusX1
    Anonym (kåtman) skrev 2012-06-30 01:50:43 följande:
    hon blev ledsen men vi har ju pratat om detta länge!
    Nu har det gått ett tag till. Det bästa jag gjort var fan ta mig att göra slut och börja knulla på annat håll! Rekommenderas starkt!

Sluta leva i sexlösa förhållanden! Det finns bättre liv!

Håller med dig. Det finns ett liv utanför äktenskapet, men samtidigt kanske man inte vill skiljas. Man kan ju ha ett sexliv bredvid, så att säga. Själv skulle jag inte ha någor emot lite vänsterprassel. Ser inga moraliska hinder för det.
    Man har bara ett liv. 
  • zorro69
    Jag har faktiskt lämnat min fru och skaffat en älskarinna. Och vi pippar nästan dagligen Tyst

Älskar verkligen min fru men jag orkar inte leva utan sex. Så jag tog steget och lämnade henne. Hon är förkrossad men hon såg det nog komma. Jag saknar min fru på många sätt men jag vill inte tillbaka till ett sexlöst förhållande.

Bättre att vara kompisar då.

Rätt gjort tycker jag. Är man sexuellt frustrerad så går det inte att tänka på nåt annat. Jag var själv i samma sits med mitt ex, hon var riktigt snygg men extremt seg och besvärlig när det gällde sex.
  • Majjagräddnos
    Jag har faktiskt lämnat min fru och skaffat en älskarinna. Och vi pippar nästan dagligen Älskar verkligen min fru men jag orkar inte leva utan sex. Så jag tog steget och lämnade henne. Hon är förkrossad men hon såg det nog komma. Jag saknar min fru på många sätt men jag vill inte tillbaka till ett sexlöst förhållande. Bättre att vara kompisar då.

Bra. Rätt val. Nu vet jag inte hur ni har/haft det men många (kvinnor?) använder sex för att hålla maktbalansen i relationen. Avskyvärt och äcklande men verkar vanligt. Själv har jag inte lämnat min man som konstant nobbat mig och varit flat och underpresterat I åratal men jag ligger regelbundet med en het älskare, en till tre ggr per vecka, och det gör att jag inte upprörs när min man nobbar mig längre. Jag vill ha sex varje dag, gärna flera gånger, och ordentliga vändor i sänghalmen ofta. Inte bara snabbisar :/ Jag tänker skilja mig så småningom när det passar och jag har hittat Mr Right. Och han ska vara bra i sängen! Som min älskare...
  • Anonym
    Majjagräddnos skrev 2012-06-30 19:20:57 följande:
    Bra. Rätt val. Nu vet jag inte hur ni har/haft det men många (kvinnor?) använder sex för att hålla maktbalansen i relationen. Avskyvärt och äcklande men verkar vanligt. Själv har jag inte lämnat min man som konstant nobbat mig och varit flat och underpresterat I åratal men jag ligger regelbundet med en het älskare, en till tre ggr per vecka, och det gör att jag inte upprörs när min man nobbar mig längre. Jag vill ha sex varje dag, gärna flera gånger, och ordentliga vändor i sänghalmen ofta. Inte bara snabbisar :/ Jag tänker skilja mig så småningom när det passar och jag har hittat Mr Right. Och han ska vara bra i sängen! Som min älskare...
    Varför inte skilja dig nu när du ändå är otrogen?
  • Tom Araya
    maaammaaa skrev 2012-03-22 13:37:13 följande:
    Spring 10-15 km per dag, det fungerade för min man. Jag får utlopp för mina mindre välkomna känslor genom styrketräning med riktigt tunga vikter.
    Träning brukar bara verka lustnedsättande under den korta perioden efter då man är trött.
    På längre sikt ökar träningen orken, vilket kan leda till större lust.
  • Poly

Jag tycker att man ska försöka vara öppen inför sin partner, vissa kan nog acceptera att man träffar nån annan för att få sex. Egentligen så borde det ju inte vara så märkvärdigt. Min dröm skulle vara en stabil relation men att jag får träffa andra :) nu funkar det bra iaf för min kille vill också ha mucket sex. Träning ger bara mer sexlust. Vet inte vad man ska göra, har själv hög sexlust och det känns som att det behövs mycket sex varje dag för att det ska dämpa suget. Men mycket sex gör också att det blir jobbigt när jag inte får sex på flera dagar.

Svar på tråden Ännu en tråd om för hög sexlust!