Kroatien eller Portugal?
Precis som ovan, vart föredrar ni att åka? Jag har inte varit i något av länderna och är nyfiken på båda inför sommaren. Vad skulle ni ha valt och varför?
Precis som ovan, vart föredrar ni att åka? Jag har inte varit i något av länderna och är nyfiken på båda inför sommaren. Vad skulle ni ha valt och varför?
Kroatien!! Var dit i somras och det var helt UNDERBART! Varmt, vackert, god mat, hyffsat billigt och jättetrevliga människor. Skulle utan tvekan åka dit igen! Vi var i Dubrovnik f.ö.
Vi bodde i lägenhet som vi hyrde av en privatperson. Väldigt billigt och trevligt och mycket vanligt där!
Just i Dubrovnik fanns inte så mycket sandstränder, det var väldigt stenigt. Men lite norr om Dubrovnik ligger Kroatiens "riviera" och där ska det finnas fina stränder.
Har aldrig varit o Portugal men däremot i Kroatien 2 år i rad. O det finns det ju en anledning till ;)
Förrförra året åkte vi på en vanlig charter o förra året bilade vi dit o sov i tält. Kanonnöjda med båda resorna.
Härligt väder, god mat, trevligt folk o en fantastisk natur =)
I höstas var jag och sonen då 2.5år i Portugal. I Albufeira, algarvekusten. Väldigt fint, fina stränder. Finns stränder med jätte-raukar och blått vatten. Vi plockade jättesnäckor på stranden varje dag.
Algarvekusten ligger längst ner i Portugel som en båge in med berg bakom sig mot resten av landet så afrikas varma vindar och vatten kommer in där och bergen hindrar det från att bara dra igenom så därför är algarve varmare än flera platser i europa.
När vi åkte charter så var vi vid Makarska o då låg hotellet precis vid stranden. O när vi bilade ner så bodde vi i Umag o hittade en camping precis vid stranden.
Man behöver inte badskor vad jag vet. Vi hade visserligen med oss o använde våra när vi utforskade nya ställen. Men badar man normalt så går det bra utan.
I Umag var det väldigt mycket barnfamiljer, långgrund strand o inga sena partynätter. Så perfekt med småttingar.