• Michellefox

Kan man anmäla sitt X för kränkning, genom telefon & Sms? Snälla hjälp!

Mitt X och jag har 2 gemensama barn på 4 & 8 år. Sedan ett år separerades vi genom att hon var otrogen... Vi har barnen varannan vecka. Jag försöker hålla relationen mellan oss bra men på avstånd. Ibörjan av separationen försökte hon få Ut allt av värde & klagade på minsta lilla. Nu när jag träffat någon ny och vill gå vidare blir allt värre. Hon mår psykiskt dåligt och vill tydligen få ut sin agrision på mig genom att trycka ner mig genom att ringa och smsa massa otrevliga saker. Både jag och min nya sambo mår dåligt,bara vi hör telefonen ringa eller plinga till. Har massa kränkande sms på lager... Finns det någon där ute som har haft samma problem? Vad ska vi göra och vad kan vi göra...?I längden mår ju även barnen dåligt av detta och vi vill deras bästa för att allt ska funka! Några tips?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Kan man anmäla sitt X för kränkning, genom telefon & Sms? Snälla hjälp!
  • Philippa

Rådfråga polis och familjerätten i er kommun hur ni kan lösa detta....

• Linda01

Prata med henne, fråga vad hennes problem är..be henne sluta betee sig omoget och tänka på barnen i första hand. Det är stressigt, frustrerande och jobbigt att ta hand om barn ensam ibland, men hon gjorde det valet själv när hon bedrog dig. Eller så kan du säga att du endast vill prata om barnen utan bråk och tjafs annars kan hon vara tyst om hon tänker kränka dig. Hon har inget med ditt liv att göra längre förutom när det gäller barnen.
    Lycka till

Svar på tråden Kan man anmäla sitt X för kränkning, genom telefon & Sms? Snälla hjälp!