• Anonym (hjälp)

Vill men ändå inte

Jag är 45+ och har aldrig varit så värst intresserad av sex och närhet, har levt tillsammans med en man i 22 år och vi har provat oss fram på alla möjliga vis utan resultat, kan känna vilja och lust i någon vecka sen är det likadant igen att jag tappar allt intresse och det spelar ingen roll vad han/vi gör.

Det som är lustigt är att jag har viljan men sällan för att ha både sex och mys med honom men när vi försöker så känns det som att jag inte vågar släppa loss och njuta av det, det känns bara som att det är något nödvändigt för att alla andra par gör så. Men varför vill jag men samtidigt inte ? Vad ä det som låser sig hela tiden ? Varför kan jag inte bara slappna av ? Det är synd om mannen.

Har pratat med flera sexologer men dom påstår att det är en ond cirkel som jag måste bryta själv och min fråga till dig är hur tusan jag ska lyckas med detta ?

Jag vill gärna att detta följs upp med dig här och hoppas du kan svara mer än 1 eller 2 gånger för jag behöver verkligen hjälp att reda ut detta och jag behöver gå igenom frågor och svar på bästa sätt innan jag blir helt galen.

• Svar på tråden Vill men ändå inte
  • Anonym (hjälp)

Kan man få lite respons här ?

• Anonym (hjälp)

Fortfarande inget svar, varför ?

• sexologen

Hej!

Ledsen att du fått vänta på svar..

Jag skulle vilja börja att fråga dig vad du njuter av? Vad är det som gör att du vill ha sex? Hur går dina tankar då? Vad tänder din lust? Har du känt lust och behållit lust med någon partner i ditt liv? Hur njuter du i onanin?

Börja med att beskriva vad som får dig att njuta och att vilja ha sex.

Skirv gärna ner det du kommer fram till.

När du gjort detta tar du nästa steg och ser om dina önskningar och det som triggar igång din lust kan realiseras i ert gemensamma sexliv?    Fundera också på vad som gör att det låser sig för dig? Dofter, känslor, beröring, ljud, tankar osv.

Att hitta sin lust eller att behålla sin lust tar tid och kräver arbete, vilja, respekt, tillit och en rofylld miljö.    

Hälsningar
    Sara Dahlin    

Svar på tråden Vill men ändå inte