Hjälp - samarbetssamtal imorgon (snabbt svar önskas)
Hej!
Jag måste få hjälp. Har panik och vill bara har råd.
Imorgon skall jag och mina barns far till familjerätten på samarbetssamtal. Barnens far har varit alkoholist i alla men startade för två år sedan behandling på beroende klinik. Han har inte varit hållt sig sedan dess utan tar tabletter och dricker.
Till saken hör att han är manipulativ, verbal och jag är totalt chanslös mot honom. Han har förmåga att kollra bort mig och få mig att bli mindre än minst.
Jag vill ha barnen stadigvarande boende med mig och umgänge med honom varannan helg. (han är ionte förmögen att bla upprättahålla rutiner i vardagen med barnen, försover sig, somnar när han har dem etc) TR har beslutat om det interimistiskt men nu ska vi komma fram till permanent lösning.
Jag känner mig rädd för honom. Han är en person mot mig och en annan mot myndighetspersoner. Han kan framställa sig som den perfekta faderna och ALLA tror honom. Så fort vi lämnar rummet börjar han med sin "behandling" av mig. (just nu tysta fasen dvs inte säga ett ord. Gå med ryggen mot mig. Ja, gör mig till luft.)
När jag var på mitt enskilda samtal med FR berättade jag om hans beroendeproblematik men nämnde pratade inte så mycket om hans "attityd" problem mot mig. NU när vi skall ha samtal imorgon känner jag mig rädd. Han Har sagt till mig att jag förtalat honom och ljuger om honom inför myndighetspersoner. För mig är det ett hot - han säger: sanacka inte om mig på familjerätten.
Tycker ni att jag skall maila vår handläggare och berätta om detta?
Hur skyddar jag mig och barnen bäst? Just nu känns det som om jag håller på att bli galen eller att det verkligen är som barnens pappa säger: Att jag lever i en fantasivärld som bara jag själv tror på.
Snälla snälla svara mig!