• HEH

Gotland! Vilken restaurang har GOD mat och BARNVÄNLIG mat?

Vi ska gifta oss på gotland i början på sommaren. vart ska man äta? vi är 4 vuxna o 5 barn som alla vill ha god mat, lite finare då såklart!
    Har ni nåt tips att ge mig?! Tänkte jag skulle boka nåt...

• Svar på tråden Gotland! Vilken restaurang har GOD mat och BARNVÄNLIG mat?
  • Lena

Vad räknar ni som barnvänlig mat?
    För vår dotter är det fisk och kycklingklubbor

• HEH

I visby!
    Barnvänlig mat, menas inte med blodig köttbit, vinsås typ ;) Gärna buffe variant! El att det gör nåt fint upplägg el fantasivärld av korv-mos typ. Bara de minns de o tycker om maten! Pannkakor, kyckling, köttbullar el vad som, fiskbullar går ju oxå hem, men mindre kul kanske;)
    God o smarrig efterätt alt tårta!
    Fler förslag än 50 kvadrat?

• Veladis

Jag tycker Barbeque Garden hade bra barnmat och rolig lekplats så barnen kunde springa runt. Men det kanske inte är en tillräckligt "fin" restaurang? Lite amerikanskinspirerad sådär, mycket grillat...

• resemamman
    HEH skrev 2012-03-20 21:20:17 följande:
    I visby!
    Barnvänlig mat, menas inte med blodig köttbit, vinsås typ ;) Gärna buffe variant! El att det gör nåt fint upplägg el fantasivärld av korv-mos typ. Bara de minns de o tycker om maten! Pannkakor, kyckling, köttbullar el vad som, fiskbullar går ju oxå hem, men mindre kul kanske;)
    God o smarrig efterätt alt tårta!
    Fler förslag än 50 kvadrat?
    Med de kraven är nog 50 kvadrat inte så bra... Är en av Visbys bättre restauranger...

Creperiet brukar vara väldigt barnvänligt. Kanske kan funka?! Enkelt ställe med riktigt bra crepe. Eller Lindgården. Ligger vackert, maten är helt ok och oftast väldigt "gotländsk". 
  • MissNora

Lindgården och dess gotländska meny är fantastisk! Min kusin hade det på sitt bröllop och var uppskattat av stora som små.

Murmaris kanske? Eller Clarion hotell. Där kikade vi på bröllopsmeny och de hade fem olika alternativ som passade alla smaker.

Svar på tråden Gotland! Vilken restaurang har GOD mat och BARNVÄNLIG mat?