• smultron78

Knappt 2 år o ska på charter, tips på bra..

Tänkte åka med min lilla Filippa till utalandet på charter i juli. Skulle vilja ha tips på bra boende med all inclusive o bra land för så små.
    Har tittat lite på Turkiet men kan tänka mig även Bulgarien, Grekland eller Spanien oxå...
    MÅNGA tips vill jag ha innan jag bestämmer mig!

• Svar på tråden Knappt 2 år o ska på charter, tips på bra..
  • jEnNiK

Mallis.. Är kanon! Sonen på då 2 år stormtrivdes. Bra stränder, långgrunt, bra hotell!!

• smultron78
    jEnNiK skrev 2012-03-20 21:41:58 följande:
    Mallis.. Är kanon! Sonen på då 2 år stormtrivdes. Bra stränder, långgrunt, bra hotell!!
    Vilket bolag åkte Ni med? Var det all inclusive? Vad hette hotellet?
  • jEnNiK

Vi åkte med ving. Viva Bahia sungarden, alcudia... Vi valde inte all inclusive, men hotellet har superfin/stor restaurang. Även en "lunchrestaurang" inom området med lättare mat. Glass, dryck, bar.. Den ligger precis bredvid barnpoolen som är den roligaste jag sett;)) gångväg på trätrall genom en grind ner till havet, Max 50 meter.. Långgrunt dessutom. Vi är skitnöjda och åker tillbaka i höst;)) Finns jättebra info om du söker på tex Google;)
    Fråga om du vill veta mer! Lycka till!!

• FinaElina

Kan också rekommendera mallis. Långgrunt vid vattnet och väldigt fint.
    Var iof där i höstas med vår 8v bebis, men såg hur perfekt det var för barnfamiljer. Dit ska vi absolut igen. Bodde dock inte på något allinclusive så jag kan inte rekommendera något hotell.

• mia maria

Enligt mig är alla land kring Medelhavet bra resmål för småbarn, oavsett om du väljer Turkiet, Grekland eller Spanien!
    Sen kan det ju stå i beskrivningen av resemålet, om du läser på resebolagets hemsida, att det rekommenderas till barnfamiljer eller om det är extra barnvänligt, men överlag så funkar ju de flesta ställen att resa till med barn
    Alcudia på Mallis samt Side i Turkiet brukar vara poppis bland barnfamiljer, o i Grekland finns det ju massor av olika öar att välja bland!

Vill du satsa på ett säkert barnvänligt kort så ska du ju välja ett Sunwing eller Blue Village-hotell - extremt barnvänliga samt oftast med All Inclusive-möjligheter!

• Machapuchare

Mallis är väldigt fint! Och väldigt barnvänligt!

Det kan bli väldigt varmt i många av länderna kring medelhavet i juli. Risken är att man inte fixar att vara ute under dagens varmaste timmar på de varmaste platserna. Vi har bara varit på Mallis på våren och då har lufttemperaturen varit som svensk sommar men vattentemperaturen har varit i kallaste laget.

Svar på tråden Knappt 2 år o ska på charter, tips på bra..