• förvirradtonåring

Vill hamna på ungdomshem under en tid!

Nu kommer ett naivt och outvecklat inlägg men jag VILL hamna på ungdomshem under en tid då jag känner att jag är utom all kontroll. 
    Skolkar alldeles för mycket för att klara 9an, upp till 2-3 gånger per vecka, mår psykiskt VÄLDIGT dåligt och tar alla chanser jag har att få tag på alkohol och använder mig av andra destruktiva beteenden då jag har ångest. Har otroligt låg självkänsla. Känner mig värdelös, har mörk framtid och att jag är en hemsk människa.
    Föräldrarna vill jag ha ut ur bilden då 50% av mitt dåliga mående beror på dåligt samvete för att jag påverkar dom så mycket. Pappa har dessutom en skev bild av min situation där skolan alltid kommer i första hand och jag är självisk och lat.

Har haft lång kontakt med BUP och träffade dom senast förra veckan då jag åkte in akut.
    Jag har bekräftat att jag har självmordstankar men inte de självmordsplaner som krävs för en inläggning.
    Föräldrarna känner sig maktlösa och bekymrade.

Jag har försökt få hjälp men har fått avslag då jag inte har tillräckligt "stora" problem.  

Med ungdomshem menar jag de som barn och ungdomar med skol/psykiska problem hamnar på. Har anhöriga som har gått igenom detta och har bara sett positivt komma ut av det.  Dock känns det som om man inte får vilja det för att hamna där. Jisses, vad ska jag nu göra? ;( Och hur skulle ni som förälder reagera?
    (vet att jag har gjort en liknande tråd men kände att jag behövde en nystart.. ursäkta.)  

• Svar på tråden Vill hamna på ungdomshem under en tid!
  • Xantippah

Prata med socialtjänsten, det är de som administerar placeringar. Du kan kontakta dem själv eller be exempelvis kurator alt. föräldrar att kontakta dem.

Behandlingshem känns extremt i ditt fall så jag förstår att man drar sig för det.

Kan ni inte kolla om du kan få en kontaktperson eller stödfamilj ett tag?

Livet är inte alltid en dans på rosor men det är inte livet på et behandligshem heller :/

Kämpa på!

• förvirradtonåring

visst är det extremt, men jag är desperat. 
    det känns lite onödigt att man måste vänta tills EFTER eventuella självmordsförsök innan man kan få ordentlig hjälp..  eller när det är för sent. 

Svar på tråden Vill hamna på ungdomshem under en tid!