AngelEye78 skrev 2012-04-08 11:46:25 följande:
Nu är resan bokad och betalt. Vi åker i början av maj som planerat men blir ett annat hotell som kan leverera mer mjölkfri mat . Vi kör inte med all inclusive då resebolaget inte kan garantera att de kan erbjuda "all inclusive" till hela familjen. Dock kunde man meddela hotellet så de tar in fler produkter som är mjölkfria än på andra hotell...
Då vi kommer gå en hel del promenader kommer vi ta med sittvagn/sulky till båda barnen... hellre safe then sorry. Vi tar med oss 2 sulkys hemifrån då jag hört att dem man kan hyra utomlands brukar vara rätt ofräscha (det kostar ju inget extra att tas med ).
Barnen kommer få dela på en resväska och jag och sambon tar var sin väska.
Handbagage har vi inte bestämt hur vi gör,ska barnen få ha var sin ryggsäck med sina leksaker tro?
Jag och sambon tänkte va var sin karbinväska men den får ju bara väga 5 kg så därför tänkte jag att barnen tar sina leksaker i sin ryggsäck, dum idé?
Hur gör man med sulkyvagnarna egentligen. När vi checkar in vårt bagage, måste man checka in vagnarna då också? Flygplatser kan vara rätt stora och vore ju smidigt att få ha vagnarna kvar ända fram tills man kliver ombord på planet?
Planet avgår på kvällen vid 19 snåret och vi landar ca vid midnatt, sedan ska vi ta oss till transferbussen med 2 trötta barn och då vore vagnarna bra att ha direkt när man kliver ur planet. Även om de säkert kommer tycka det är spännande så kommer de vara trötta och kanske lite gnälliga då man ska upp och gå mitt i sömnen. De kommer säkert somna om på transferbussen då vi ska åka i 2 timmar innan vi kommer till hotellet.
Hinner man gå på toa från det att man kommit i land tills dess att transferbussen går??? 5-åringen kommer säkert behöva gå på toa innan man sätter sig på bussen.. för bussen har väl ingen toalett? Eller ska man väcka honom innan landning och ta honom på toa? Trist med en olycka för att man inte tänkt till innan...
Vi måste ta med egen mat på planet pga mjölkallergi som inte arrangören kan ordna. Har de micro på planet eller ska man ha kall mat? Nån som vet? Och vad ska man ha med för sorts mat som man ändå står sig på? En kycklingsallad är ju inte mättande direkt...
Fler tips och ideér? :)
När jag har rest till Turkiet med barnvagn (Dalaman o Antalya) så har man aldrig fått vagnen direkt då man kliver av planet utan den kommer i samband med övrigt bagage.
Men det har aldrig varit något problem, o det kommer det säkerligen inte att vara för er heller!
Och ja; ni hinner gå på toa innan transfern går!
Det finns toaletter både när ni har klivit av planet, samt vid bagagebanden.
Ni checkar in vagnarna som specialbagage på flygplatsen, men på åtminstone Arlanda så finns det vagnar att låna.
Nu minns jag inte hur gamla dina barn var, men är de över 2 år så brukar det ju inte vara några problem att barnen knatar själv heller!
Hoppas ni får en trevlig resa, ni ska se att allt löser sig när ni väl är där!