• Chasingdreams

Bebis med inåtväxande ögonfrans?

Jag har den senaste tiden sett att min sons inre ögonfrans växer uppåt istället för nedåt och att delar av den går in i ögat. Det gör att ögat tåras ibland och att slem samlas i det. Har någon annan varit med om nåt liknande? Försvann besvären med åldern? Behövdes behandling? Kommer fråga på 6 månaders kontrollen om någon vecka, men bra att veta om nån annan varit med om nåt liknande.

• Svar på tråden Bebis med inåtväxande ögonfrans?
  • Khaleesi

Kan du inte bara rycka bort den?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Gretasmamma

Hej! Har du fått nån klarhet i detta? Hittade via google så min dotter på 4,5 månader har samma besvär. Mvh Hanna

• Jespis

Har ingen erfarenhet av att de sticker in i ögat, men det tog ett tag innan ögonfransarna liksom rullade ut sig och blev så som de ser ut på större barn och vuxna. Såg jättekorta ut innan.

• Zaro

Ni två som säger att det blir normalt med tiden, när har det inträffat för era barn? Min son har samma problem och blir snart 6 månader. Det känns som att ögonen ligger långt inne liksom för att det inte är utdraget under ögonen om ni fattar?

Svar på tråden Bebis med inåtväxande ögonfrans?